کد خبر: 385648
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۰۷:۵۲:۰۰
| |

بزرگترین وسیله نقلیه برقی جهان آغاز به کار کرد + عکس

یک شرکت بین‌المللی معدن اعلام کرده است بزرگ‌ترین وسیله نقلیه برقی جهان به زودی کار خود را در یکی از معادن پلاتین در آفریقای جنوبی آغاز خواهد کرد.

بزرگترین وسیله نقلیه برقی جهان آغاز به کار کرد + عکس
کد خبر: 385648
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۰۷:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بزرگ‌ترین وسیله نقلیه برقی جهان یک کامیون کمپرسی 290 تنی با موتور سوخت هیدروژن ترکیبی است که قرار است در یک معدن پلاتین در آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

شرکت انگلوامریکن از بزرگ‌ترین وسیله نقلیه برقی جهان استفاده خواهد کرد؛ انگلو امریکن، شرکت استخراج معادن انگلیسی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر لندن قرار دارد.

این کامیون که هم از باتری لیتیم-یون و هم از سلول‌های سوخت هیدروژن استفاده می‌کند «Fuel Cell Vehicle Electric» نام دارد.

این وسیله 6 برابر سنگین‌تر از دومین وسیله نقلیه الکتریکی در جهان است که تنها 45 تن وزن دارد و جابه‌جایی آهک و سنگ مرمر را در اطراف یک معدن در سوئیس انجام می‌دهد.

Fuel Cell Electric Vehicle با موتور هیبریدی طراحی شده است که هم از باتری لیتیم-یون و هم از سلول‌های سوخت هیدروژن استفاده می‌کند که جایگزین وسایل نقلیه با موتور دیزلی است.

این کامیون دارای ذخیره انرژی ترکیبی 1000 کیلووات در ساعت خواهد بود و از اواخر سال جاری میلادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این کامیون برای یکی از بزرگترین ذخایر پلاتین آفریقای جنوبی قرار خواهد گرفت که سالانه بیش از 310 هزار اونس پلاتین از آن استخراج می‌شود؛ این معدن توسط شرکت انگلو امریکن اداره می‌شود.

شرکت انگلوامریکن وعده داده است که تا سال 2030 میزان انتشار جهانی گلخانه‌ای خود را 30 درصد کاهش دهد و معتقد است که افزایش استفاده از خودروهای برقی توسط این شرکت می‌تواند آنها را در رسیدن به این هدف کمک کند.

وسیله نقلیه برقی

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها