کد خبر: 385836
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۰:۲۶:۰۰
| |

مربی تیم ملی واترپلو:

سر واترپلو معامله نشود/ کمیته ملی المپیک نباید کوتاه بیاید

مربی تیم ملی واترپلو گفت: کار و کمک اصلی برای برگزاری مسابقات واترپلوی انتخابی المپیک را باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش انجام دهند و این کار نیاز به ورود کردن یک قدرت بین‌المللی دارد که کمیته ملی المپیک این توان را دارد و نباید کوتاه بیایند.

سر واترپلو معامله نشود/ کمیته ملی المپیک نباید کوتاه بیاید
کد خبر: 385836
|
۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۰:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از شیوع ویروس کرونا فدراسیون جهانی شنا شیرجه و واترپلو پیشنهاد داد، قهرمانان بازی‌های آسیایی 2018 در دو بخش مردان و زنان سهمیه المپیک توکیو را بگیرند و برخلاف برنامه قبلی دیگر مسابقه انتخابی المپیک برگزار نشود. فدراسیون ایران فوراً نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و به فدراسیون جهانی اعتراض کرد.


وحید رضایی مربی تیم ملی واترپلوی ایران در مورد نتیجه نامه فدراسیون شنا ایران به فینا گفت: هنوز پاسخی نگرفته‌ایم. اگر فدراسیون جهانی بخواهد عادلانه برخورد کند، باید حق و حقوق ما را در نظر بگیرد.

او افزود: حداقل این است که قزاق‌ها هم در کنار ما به مسابقات انتخابی المپیک هلند بیایند و آنجا مثل بسکتبال تیم برتر آسیا به المپیک برود و سایر تیم‌ها هم انتخابی خود را داشته باشند. پلی‌آف هم گزینه دیگر در پی لغو مسابقات قهرمانی آسیا است. این لغو مسابقات و اعزام قهرمان بازی‌های آسیایی 2018 به المپیک مثل همه جریانات دیگر در سایر زمینه‌ها است که ایران را اذیت می‌کنند، خیلی اوضاع بهتری نیست.

مربی تیم ملی واترپلو در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید پیشنهاد برگزاری پلی‌آف یا انتخاب بهترین تیم آسیا در انتخابی هلند نتیجه بدهد گفت: خیلی قضیه پیچیده است و احتمال آن را نمی‌توان قوی دانست. آن‌ها حسابی پول خرج کردند و بر این موضوع حاکم هستند.

نویسندگان کتاب قانون، آن نامه (لغو مسابقات انتخابی المپیک) را نوشته‌اند. اکنون مگر قرار است چه کسی تصمیم بگیرد؟ همان‌هایی که این نامه را زده‌اند. ما به انجام ندادن قانونی که خود گذاشته‌اند اعتراض کرده‌ایم. باید ببینیم تکلیف چه می‌شود.

او در ادامه درخصوص حضور ایران در انتخابی هلند گفت: اگر در بازی‌های انتخابی المپیک هلند تمام تیم‌های آسیایی مدعی مثل ایران، چین و قزاقستان با هم مسابقه بدهند و تیم برتر آسیا سهمیه آسیا و سایر تیم‌ها سهمیه خود را بگیرند شرکت کردن در آن مناسب و عقلانی است. در غیر این صورت حضور در مسابقات هلند جنبه تدارکات دارد. کسی برای باج به این مسابقات نمی‌آید ما همچنان فاصله‌مان با تیم‌های برتر دنیا زیاد است. تیم‌های حاضر در این مسابقات سابقه مدال جهانی و المپیک دارند.

رضایی گفت: همه جنگیدن ما این است که نشان دهیم ما استحقاق شرکت در انتخابی را داریم و باید از حق خود دفاع کنیم. ادعا نداریم که المپیکی می‌شویم اما به این مقام نزدیک هستیم پس باید در انتخابی شرکت کنیم. به جایی رسیده‌ایم که قزاق‌ها از این مسابقه فرار می کنند. اگر بازی رو در رو را ببازیم به المپیک نخواهیم رفت.

مربی تیم ملی واترپلو به حمایت شدید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در این مورد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کار و کمک اصلی را باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش انجام دهند. یک قدرت بین‌المللی می‌خواهد که کمیته ملی المپیک این توان را دارد.

نباید کوتاه بیایند. این وسط نباید سر واترپلو معامله کنند. نفراتی که در فینا و آسیا این تصمیم را گرفتند همه کرسی آسیایی و جهانی دارند. نباید واترپلو را خرج رشته‌های دیگر کنند.

او افزود: ما به حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیاز داریم. مردم چقدر خبر دارند که انتخابی المپیک ما تا این حد جدی شده است. بعد از بازی‌های آسیایی برای رشته ما چه کردند. هر جا هم که رسانه‌ها می‌خواهند کار کنند به دلیل نداشتن اسپانسر سانسور می‌شوند. اگر حمایت وزارت و کمیته باشد رسانه‌ها هم به رشته ما روی می‌آورند. همه به سیاست‌های کلان برمی‌گردد که تنها به یک رشته توجه شده و همان یک رشته هم هنوز آباد نشده است، همه را قربانی یک رشته کرده‌ایم. پول کشور خرج رشته‌ای می‌شود که خودش ورودی دارد و پول‌ساز است.

رضایی گفت: مربی خارجی واترپلوی ایران در تمام چهارسال‌وخورده‌ای که ایران بوده اندازه یک سال مربی فوتبالی لیگ حقوق نگرفته است. حال کی‌روش با هر عملکردی آمده و رفته باز ویرانی داریم، آن مربی چه کاری را بنیان‌گذاری کرده است. چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو در همین مدت بینش و نگرش واترپلوی ما را تغییر داده اما چه کسی قرار است به این‌ها امتیاز بدهد. مغموم شدن واترپلو به این خاطر است که حمایت ندارد که به عدم توجه بعد از بازی‌های آسیایی برمی گردد. اگر اسم واترپلو مطرح می شد چهار اسپانسر جذب می‌شد و اکنون مردم از ما دفاع می کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها