کد خبر: 385963
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از قوانین جدید یوفا برای لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا:

چرا ارلینگ هالند می‌تواند در لیگ قهرمانان اروپا برای دورتموند بازی کند؟

تا همین اواخر تیم‌ها به دلیل قانون یوفا اجازه نداشتند از بازیکنانی که در ژانویه می‌خریدند در لیگ قهرمانان استفاده کنند؛ قوانین یوفا به یک بازیکن اجازه نمی‌داد در یک فصل برای 2 تیم اروپایی در لیگ قهرمانان به میدان برود. با تغییر این قوانین اما حالا بورسیا دورتموند می‌تواند بازیکن نابغه خود ارلینگ هالند را در جام باشگاه‌های اروپا به زمین بفرستد.

چرا ارلینگ هالند می‌تواند در لیگ قهرمانان اروپا برای دورتموند بازی کند؟
کد خبر: 385963
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در گذشته بازیکنانی که در ژانویه خریداری می‌شدند اجازه بازی کردن در لیگ قهرمانان را نداشتند، اما اخیراً این قانون تغییر کرده است.

با تغییر قوانین حالا بورسیا دورتموند می‌تواند بازیکن نابغه خود ارلینگ هالند را در جام باشگاه‌های اروپا به زمین بفرستد.

باشگاه‌های فوتبال هر سال در ماه ژانویه تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا با خرید بازیکنان جدید نیمکت‌شان را تقویت کنند. این خریدها ممکن است به دلیل پر کردن جای خالی مصدومان و محرومان یا بالا بردن انگیزه قهرمانی در تیم باشد.

یوفا به بازیکنان اجازه نمی‌داد در یک فصل برای 2 تیم در لیگ قهرمانان به میدان بروند

تا همین اواخر تیم‌ها به دلیل قانون یوفا اجازه نداشتند از بازیکنانی که در ژانویه می‌خریدند در لیگ قهرمانان استفاده کنند؛ قوانین یوفا به یک بازیکن اجازه نمی‌داد در یک فصل برای 2 تیم اروپایی در لیگ قهرمانان به میدان برود.

با تغییر این قوانین اما حالا بورسیا دورتموند می‌تواند بازیکن نابغه خود ارلینگ هالند را در جام باشگاه‌های اروپا به زمین بفرستد. علاوه بر این، منچستریونایتد هم می‌تواند در لیگ اروپا با استفاده از برونو فرناندس ترکیب خود را تقویت کند ( بیشتر بخوانیم ).

هالند

تا فصل 2018-2019 طبق قوانین یوفا بازیکنان نمی‌توانستند در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا برای 2 تیم در طول یک فصل بازی کنند. اما در فصل گذشته محدودیت‌های مربوط به بازیکنان جدید در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا برداشته شد.

باشگاه‌ها می‌توانند در مرحله یک‌شانزدهم لیگ قهرمانان اروپا از سه بازیکن واجد شرایط جدید برای بازی‌های باقی‌مانده تورنمنت استفاده کنند.

تصمیم اروپا به چند پرونده ترانسفر ژانویه در باشگاه‌های بزرگ برمی‌گردد. معروف‌ترین پرونده انتقال کوتینیو از لیورپول به بارسلونا و انتقال اوبامیانگ به آرسنال در ماه ژانویه بود. موضوع اوبامیانگ کمی پیچیده بود. توپچی‌ها در لیگ اروپا بازی می‌کردند، اما دورتموند، تیم قبلی اوبامیانگ، فصل را در لیگ قهرمانان اروپا آغاز کرده بود ( بیشتر بخوانیم ).

اوبامیانگ

یوفا در چهار بند قوانین مربوط به لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را شرح داده است:

قوانین رسمی یوفا برای لیگ قهرمانان اروپا

45.01 - باشگاه‌ها می‌توانند در مرحله یک‌شانزدهم لیگ قهرمانان اروپا از سه بازیکن واجد شرایط جدید برای بازی‌های باقی‌مانده تورنمنت استفاده کنند. قرارداد این بازیکنان باید نهایتاً تا ساعت 24 روز سوم فوریه 2020 ثبت شود. این ضرب‌الاجل تمدید نخواهد شد.

45.02 - هر کدام از این سه بازیکن ممکن است در مرحله انتخابی، پلی‌آف یا گروهی لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ اروپا برای تیم دیگری بازی کرده باشند.

قوانین یوفا برای لیگ اروپا

43.01 - باشگاه‌ها می‌توانند در مرحله یک‌ سی و دوم لیگ اروپا از سه بازیکن واجد شرایط جدید برای بازی‌های باقی‌مانده تورنمنت استفاده کنند. قرارداد این بازیکنان باید نهایتاً تا ساعت 24 روز سوم فوریه 2020 ثبت شود. این ضرب‌الاجل تمدید نخواهد شد.

43.02 - هر کدام از این سه بازیکن ممکن است در مرحله انتخابی، پلی‌آف یا گروهی لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ اروپا برای تیم دیگری بازی کرده باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها