کد خبر: 386072
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۱۱:۵۴:۰۶
| |

روش‌های پیشگیری از کرونا را بشناسیم

با شیوع ویروس عجیب کرونا تحقیقات برای مقابله با این بیماری همه گیر در سراسر جهان آغاز شده است.

روش‌های پیشگیری از کرونا را بشناسیم
کد خبر: 386072
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۱۱:۵۴:۰۶

اعتمادآنلاین| اکنون موجی از آموزش‌های آنلاین به مردم سراسر جهان داده می‌شود.


تیم‌های متخصص در تلاشند تا به صورت آنلاین از متقاضیان ثبت نام کرده و مقابله با این بیماری را به صورت آنلاین آموزش دهند.


ویروس کرونا امروز تبدیل به نگرانی بین المللی شده است. آمارها نشان می دهد که تقریبا 3 هزار کاربر برای آموزش مقابله با کرونا در وبسایت‌های بهداشتی ثبت نام کرده‌‌اند و هزاران نفر نیز در یوتیوپ ویدئوهایی از کرونا را مشاهده کردند تا بتوانند اطلاعات بیشتری از این ویروس ناشناخته بدست آورند.


مردم می‌توانند با ورود به وب سایت openwho.org در باره این بیماری اطلاعاتی بدست آورند. در این پلتفرم بهداشتی تشخیص، پیشگیری و کنترل این بیماری به زبان‌های رسمی سازمان ملل ایجاد شده است.


مدیر این گروه بهداشتی - درمانی در این باره گفت: «کار ما همکاری با متخصصان بهداشت است تا فنون مقابله با بیماری را به مردم بیاموزیم به صورتی که مفید باشد. پلتفرم « اوپن» برای تمامی کشورها با 21 زبان به صورت آنلاین در دسترس است و می‌تواند در مواقع ضروری نیز پاسخگو باشد.


این پلتفرم نخستین بار در سال 2018 میلادی تدوین شد تا بتواند در چنین شرایطی آموزش‌های لازم را با سرعت توسعه داده و به افرادی که نیازمند هستند با توجه به وخامت شرایط توصیه‌های لازم را برای مقابله با بیماری ارائه دهد.


دکتر «تدروس آدانوم» مدیر این پروژه در این باره گفت: «با استفاده از قدرت علم و تکنولوژی تلاش می‌کنیم تا با شیوع بیشتر این بیماری مقابله کنیم. در این ارتباط سوال‌هایی برای مردم پیش می‌آید که به آنها پاسخ دهیم. ابزارهایی که بتوانیم جلوی شیوع بیشتر بیماری را بگیریم. مرحله اول این پروژه درک نوع بیماری، مخازن انتشار، انتقال و پروسه شرایط بالینی، اقدامات موثر برای کنترل و شیوع آن و تلاش برای کاهش مرگ و میر است. تاکنون به این دستاوردها برای مقابله با بیماری کرونا دست یافته ایم.


وی افزود: بهتر است برای مقابله با این ویروس مرگبار نکات زیر را با دقت انجام دهیم:


مرتب دست‌های خود را بشوئید. دست‌ها باید مرتب با آب و صابون شسته شود. سپس از الکل برای ضد عفونی استفاده کنید.


بهداشت تنفس. هنگام سرفه و عطسه دهان و بینی خود را با یک پارچه یا دستمال بپوشانید و بلافاصله آن را در ظرف زباله بریزید و مجددا دست‌هایتان را خوب بشوئید. اگر دست‌ها را مقابل دهان خود هنگام سرفه و عطسه نگاه دارید میکروب و ویروس را به اشیا و افراد اطرافتان منتقل می‌کنید.


حفظ فاصله اجتماعی. حداقل 1 متر فاصله خود را با سایر افراد بخصوص افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند و تب دارند حفظ کنید.


هنگام سرفه و عطسه قطرات کوچک ذره بینی ویروس در هوا پخش شده و می‌تواند دیگران را نیز بیمار کند.


از لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنید. دست‌های آلوده به ویروس هنگام لمس چشم و بینی قوی‌تر شده و فعالیت بیشتری خواهند داشت.


اگر تب، سرفه و مشکل تنفسی دارید فورا خود را به پزشک رسانده و خدمات درمانی دریافت کنید.


به عنوان احتیاط از بازدید حیوانات زنده، بازارها اجتناب کنید. از هر گونه تماس با حیواناتی چون گربه، سگ، جوندگان و پرندگان دوری کنید. از تماس با زباله‌های حیوانی، مابعات موجود در خاک یا ساختار مغازه‌ها و بازار خودداری کنید.


از مصرف محصولات حیوانی که از سلامتشان اطمینان ندارید خودداری کنید.


گوشت را پخته و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها