کد خبر: 386243
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۰۸:۴۱:۵۵
| |

نهاد انتخاباتی بولیوی جلوی کاندیداتوری مورالس برای سنا را گرفت

هیات انتخاباتی بولیوی اعلام کرد که رئیس جمهور سابق این کشور واجد شرایط شرایط شرکت در انتخابات ماه مه برای کاندید شدن در پست سنا نیست.

نهاد انتخاباتی بولیوی جلوی کاندیداتوری مورالس برای سنا را گرفت
کد خبر: 386243
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۰۸:۴۱:۵۵

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، سالوادور رومرو، رئیس این هیات انتخاباتی گفت، اوو مورالس، رئیس جمهوری سابق بولیوی شرایط لازم برای کاندیدا شدن در این سمت را از سوی حزب جنبش برای سوسیالیسم ندارد که در حال حاضر در نظرسنجی‌ها پیشرو است.

وی ادامه داد، متوقف کردن تلاش‌های مورالس برای کاندیداتوری به دلیل این است که وی به صورت دائم در بولیوی سکونت ندارد و گفت: این تصمیم، قابل تجدیدنظر نیست.

رئیس جمهوری سابق بولیوی در توئیتر نوشت، برای به دست گرفتن پست در سنا شرایط لازم را دارد و این اقدام علیه کاندیداتوری‌اش با هدف تضعیف حزبش است.

مورالس نوامبر گذشته میلادی و پس از آن کناره گیری کرد که انتخابات ریاست جمهوری مناقشه برانگیز 20 اکتبر با اعتراضات گسترده روبرو شد و در پی روی گردانی نیروهای مسلح از مورالس، وی مجبور شد پس از 14 سال زمامداری بر کشور، از سمتش کناره گیری کند.

مورالس که اکنون در تبعید و در آژرانتین به سر می‌برد، کمپین انتخاباتی پیش از رای گیری سوم مارس 2020 به راه انداخته و به دنبال کسب مقام و کرسی در سنای بولیوی است.

بولیوی که با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، سال گذشته میلادی و در پی اتهامات مربوط به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری که با پیروزی مورالس همراه بود، در بحران سیاسی به سر می‌برد.

حزب مورالس اکنون با یک جایگاه متزلزل روبروست چون جینین آنی‌یز، سناتور محافظه کار سابق، اکنون رئیس جمهوری موقت کشور را برعهده دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها