کد خبر: 386423
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۴:۰۹:۲۲
| |

کره شمالی از بیم کرونا ماراتن پیونگ‌یانگ را لغو کرد

کره شمالی مسابقه بین المللی دو ماراتن را که هر ساله با حضور دوندگان خارجی در پیونگ‌یانگ برگزار می‌شد، از بیم شیوع ویروس کرونا لغو کرد.

کره شمالی از بیم کرونا ماراتن پیونگ‌یانگ را لغو کرد
کد خبر: 386423
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۲ ۱۴:۰۹:۲۲

اعتمادآنلاین| به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت گردشگری «کوریو تور» در پکن که شریک رسمی برگزاری مسابقه دو ماراتن پیونگ‌یانگ است، روز جمعه تایید کرد که نامه رسمی لغو این مسابقه را دریافت کرده است.

این شرکت گفت که لغو این مسابقه به دلیل بسته شدن مرزهای کره شمالی از بیم شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

ماراتن پیونگ‌یانگ در ماه آوریل (اردیبهشت) هر سال همزمان با مراسم بزرگداشت سالروز تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی برگزار شده و گردشگران خارجی بسیاری را جذب می‌کند.

کره شمالی سال گذشته اعلام کرد که دست کم یکهزار گردشگر غربی در ماراتن شرکت کردند و هر یک 150 دلار برای ورود به این مسابقه پرداختند.

پیونگ‌یانگ همه پروازها و قطارها با مبدأ و مقصد خارجی را لغو و ورود گردشگران را ممنوع کرده است و شهروندان خارجی ساکن این کشور را نیز به مدت 30 روز قرنطینه کرده است.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-19» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون 75 هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان 2 هزار و 233 تن را گرفته است.

این ویروس همچنین هزاران نفر را در 27 کشور دیگر مبتلا کرده است. تاکنون 10 نفر در خارج از چین جان خود را براثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند که 4 مورد مربوط به ایران است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها