کد خبر: 386699
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده اصولگرای آمل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سطح مشارکت ما در انتخابات از کشورهای مدعی دموکراسی پایین‌تر نیست/ انتظار مشارکت بیشتری در انتخابات داشتیم/ مسئولان انتظارات مردم را برآورده نکرده‌اند/ نارضایتی‌‌ از برآورده نشدن توقعات اقتصادی، اشتغال و تولید بالاست/ تنها راه برگرداندن اعتماد به جامعه، خد

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده اصولگرای مردم آمل در مجلس، گفت: از نظر سطح مشارکت در انتخابات، از کشورهایی که ادعای پرچمداری دموکراسی دارند عقب‌تر نیستیم. اما انتظار مشارکت بیشتری در این دوره از انتخابات داشتیم که ممکن است این میزان مشارکت به دلیل برآورده نشدن انتظارات مردم از مسئولان باشد.

سطح مشارکت ما در انتخابات از کشورهای مدعی دموکراسی پایین‌تر نیست/ انتظار مشارکت بیشتری در انتخابات داشتیم/ مسئولان انتظارات مردم را برآورده نکرده‌اند/ نارضایتی‌‌ از برآورده نشدن توقعات اقتصادی، اشتغال و تولید بالاست/ تنها راه برگرداندن اعتماد به جامعه، خد
کد خبر: 386699
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ جمعه گذشته انتخابات مجلس یازدهم با وجود اعتراضات و گلایه‌ها نسبت به رد صلاحیت‌ گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات برگزار شد. اما در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه سطح مشارکت به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت پرشور نبود که دلایل مختلفی برای این موضوع مطرح شده است.

عده‌ای ترس از ویروس واگیر کرونا و شیوع آن در کشور را عامل این موضوع قلمداد کردند (بیشتر بخوانیم) . گروهی دیگر هم دلایل سیاسی از جمله نارضایتی مردم از برخورد مسئولان با حوادث آبان و کتمان دلایل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی را در این امر دخیل دانستند (بیشتر بخوانیم) .

اتفاقی که منجر به کاهش اعتماد عمومی نسبت به مسئولان و در نتیجه کاهش سطح مشارکت در مقایسه با دوره‌های قبل شده است. اما به عقیده عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده مردم آمل در مجلس، علت این اتفاق برآورده نشدن انتظارات مردم از مسئولان در مورد وعده‌های اقتصادی و اشتغال است.

عمده نارضایتی مردم از ضعف مدیریت کشور است

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده اصولگرای مردم آمل در مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره میزان مشارکت مردمی در انتخابات مجلس یازدهم گفت: از نظر سطح مشارکت، از کشورهایی که ادعای پرچمداری دموکراسی دارند عقب‌تر نیستیم. البته انتظار بیش از این بود، اما ممکن است به دلایلی این انتظارات برآورده نشده باشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از عمده دلایل نارضایتی مردم، ضعف مدیریت کشور و برآورده نشدن توقعات جامعه از نظر اقتصادی، اشتغال و تولید است. مردم توقع مدیریت بیشتری دارند و انتظار همراهی، همگامی و هم‌صدایی بیشتری از دستگاه‌ها وجود دارد.

از عمده دلایل نارضایتی مردم، ضعف مدیریت کشور و برآورده نشدن توقعات جامعه از نظر اقتصادی، اشتغال و تولید است.

سطح مشارکت در انتخابات مجلس قابل قبول است

نماینده اصولگرای مجلس دهم اظهار کرد: با وجود نارضایتی‌ها آمار و سطح مشارکت در انتخابات قابل قبول بود و از نظر سطح مشارکت هیچ مشکلی نداریم.

یوسفیان‌ملا در پاسخ به این سوال که برای برگرداندن اعتماد مخدوش‌شده عمومی نسبت به مسئولان چه کاری باید انجام داد گفت: تنها راه برگرداندن اعتماد به جامعه خدمت به مردم است .

وی افزود:البته فساد مالی خاصی در طبقه مدیران و کارگزاران وجود ندارد اما باید دلسردی و بی‌تفاوتی نسبت به مسائل کشور به نوعی حل و فصل شود.

مسئولان عافیت‌طلبی را کنار بگذارند

نماینده مردم آمل در مجلس دهم تاکید کرد: نکته مهم دیگر اینکه حالت رفاه‌طلبی بین مسئولان باید کنار گذاشته شود. مسئولان نباید عافیت‌طلبی پیشه کنند. احساس مسئولیت بیشتر مسئولان قطعاً شرایط را بهتر می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها