کد خبر: 387093
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۴:۲۸:۴۰
| |

غیبت لاریجانی به نفع زاکانی شد/خداحافظی با نماینده نجومی بگیر /یک اصلاح طلب از خوزستان راهی بهارستان شد +جدول

غیبت علی لاریجانی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس به نفع زاکانی تمام شد و توانست راهی پارلمان شود. حسینعلی شهریاری و در کرسی نمایندگی مردم زاهدان ابقا شد.

غیبت لاریجانی به نفع زاکانی شد/خداحافظی با نماینده نجومی بگیر /یک اصلاح طلب از خوزستان راهی بهارستان شد +جدول
کد خبر: 387093
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۴:۲۸:۴۰

اعتمادآنلاین| دو روز بعد از انتخابات دوم اسفندماه و براساس آمار رسمی ستاد انتخابات کشور تکلیف اکثر کرسی های سبز پارلمان یازدهم مشخص شده است. براساس همین نتایج اصولگرایان پیشتاز هستند و اصلاح طلبان و مستقلین نیز حضور کم رمق در پارلمان آتی خواهند داشت.

در ادامه به وضعیت کرسی های نمایندگی در استان های سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم و خوزستان اشاره شده است.

کاتب از بهارستان رفت /شهریاری در کرسی نمایندگی ابقا شد

استان سمنان چهار حوزه انتخابیه دارد، که در هر چهار حوزه با تغییر نمایندگانش همراه شده است. حذف غلامرضا کاتب از مهمترین تغییرات در چهره نمایندگان این استان است.

1

انتخابات در استان سسیستان و بلوچستان هم تغییراتی را سبب شده اما چند نماینده فعلی این استان بر کرسی نمایندگی خود ابقا شده اند. حبیب الله دهمرده در مجلس آینده نیز نمایندگی زابل و حسینعلی شهریاری نمایندگی مردم زاهدان را عهده دار خواهند بود. حوزه های انتخابیه ایرانشهر، چابهار، خاش، سراوان و یک کرسی از زابل و یک کرسی از زاهدان با تغییر نمایندگان همراه بوده است.

2

غیبت لاریجانی به نفع زاکانی تمام شد/استان قزوین همچنان یک نماینده زن دارد

انتخابات در استان قزوین نیز تغییراتی را به دنبال داشته است، نماینده زن شهر قزوین با مجلس بعدی خداحافظی کرده و یک نماینده زن دیگر جایگزینش شده است. داوود محمدی و بهمن طاهرخانی هم ردای نمایندگی را از تن بیرون آورده اند.

3


اما استان قم در انتخاباتی که چهره اصلی سه انتخابات پیشین یعنی علی لاریجانی حضور نداشت با حضور یک کاندیدای قرضی یعنی علیرضا زاکانی برگزار شد. براساس آرای مردم قم امیرابادی و ذوالنوری در جایگاه نمایندگی قم ابقا شدند و علیرضا زاکانی که سابقه نمایندگی مردم تهران را در کارنامه خود دارد در مجلس یازدهم به عنوان نماینده قم راهی بهارستان خواهد شد.

4


نماینده نجومی بگیر رفت /یک اصلاح طلب از خوزستان به بهارستان می رود

انتخابات در 14 حوزه انتخابیه استان خوزستان با تغییراتی همراه بود. نمایندگان آبادان، رامهرمز، بندرماهشر، دزفول،مسجد سلیمان،اهواز، ایده و باغملک، خرمشهر، بهبهان و شوش تغییر کردند.فریدون حسنوند که در روزهای اخر تایید صلاحیت شده بود توانست بازهم رای اعتماد مردم اندیمشک را به دست آورد. سیداحمد آوایی هم از اصلاح طلبانی است که ازاین استان راهی بهارستان می شود. هدایت الله خادمی که حقوق نجومی اش در دوران حضور در وزارت نفت برایش پرحاشیه شده بود در مجلس بعدی حضور ندارد.

5

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها