کد خبر: 387095
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۴:۳۰:۲۶
| |

توافقنامه صلح افغانستان با حضور پاکستان امضا می‌شود

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه کشورش در محقق شدن توافقنامه صلح افغانستان نقش موثری داشته است، گفت این توفقنامه در حضور اسلام‌آباد امضا خواهد شد.

توافقنامه صلح افغانستان با حضور پاکستان امضا می‌شود
کد خبر: 387095
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۴:۳۰:۲۶

اعتمادآنلاین| «شاه محمود قریشی» در مولتان به خبرنگاران گفت: تلاش‌ها برای موفقیت روند صلح افغانستان کاری راحت و آسان نبود، این تلاش‌های صادقانه پاکستان بود که در نهایت موجب موفقیت روند صلح افغانستان شد. دنیا به این نتیجه رسیده است که صلح افغانستان تنها از طریق مذاکره و نه جنگ حاصل می‌شود.

قریشی تاکید کرد: متقاعد کردن طالبان به شرکت در روند صلح کاری دشوار بود اما پاکستان آنها را به پیوستن به این روند راضی کرد. اسلام‌آباد نقشی کلیدی در ازسرگیری این روند ایفا کرد.

وزیر خارجه پاکستان ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مساله کاهش خشونت از سوی طالبان و آمریکا در افغانستان تا قبل از امضای توافقنامه صلح بین طرفین، گفت: نه تنها آمریکا بلکه تمام دنیا به نقش پاکستان در حل مساله افغانستان اذعان و تقدیر کردند.

قریشی گفت: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان، در سفر اخیر به اسلام آباد با عمران خان‌، نخست‌وزیر پاکستان، درباره نهایی کردن نقشه راه روند صلح افغانستان مذاکره و تبادل نطر کرد.

وزیر خارجه آمریکا جمعه (2 اسفند) اعلام کرد، توافقنامه این کشور و طالبان از 29 فوریه 2020(10 اسفند) اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها