کد خبر: 387598
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۵:۳۸:۴۱
| |

مصرف خوراکی و تجارت حیوانات وحشی در چین ممنوع می‌شود

بررسی طرح پیشنهادی ممنوعیت تجارت و مصرف خوراکی حیوانات وحشی در کمیته عالی قانونگذاری چین آغاز شد.

مصرف خوراکی و تجارت حیوانات وحشی در چین ممنوع می‌شود
کد خبر: 387598
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۵:۳۸:۴۱

اعتمادآنلاین| کمیته عالی قانونگذاری چین امروز (دوشنبه) بررسی طرح پیشنهادی ممنوعیت تجارت و مصرف خوراکی حیوانات وحشی را که گفته می‌شود عامل شیوع ویروس کرونا هستند، آغاز کرد.

خبرگزاری رسمی شین هوا می‌گوید این پیشنهاد به کمیته کنگره ملی خلق (NPC) ارسال شده است.

گفته می‌شود هدف از این طرح، ممنوعیت مصرف خوراکی و تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی و همچنین محافظت از سلامت و امنیت زیست‌محیطی است.

محافظه‌کاران چین پشت پرده تجارت حیوانات وحشی و کمیاب هستند. این حیوانات علاوه بر مصارف غذایی در طب سنتی چین نیز کاربرد دارند هرچند اثربخشی آن‌ها هنوز اثبات نشده است.

پس از شیوع ویروس سارس SARS (سندرم شدید تنفسی حاد) در سال‌های 2002 تا 2003 صد‌ها نفر در چین و هنگ کنگ جان خود را از دست دادند. در آن زمان چین ممنوعیت موقت مشابهی را اعمال کرد. اما تجارت حیوانات وحشی خیلی زود از سر گرفته شد.

کارشناسان بهداشت می‌گویند با قرار گرفتن انسان در معرض پاتوژن‌های خطرناک ناشی از حیوانات وحشی، این خطر در بهداشت عمومی در حال رشد است.

مقامات بهداشت و درمان چین پیشتر اعلام کردند منشا ویروس کرونا احتمالا مصرف غذا‌هایی بر پایه گوشت حیوانات وحشی در بازار سنتی شهر ووهان بوده است. ابتدا اعلام شد خوراکی‌هایی که با گوشت خفاش تهیه می‌شد عامل انتشار این ویروس است. این در حالی است که بررسی‌های بیشتر نشان داد شیوع کرونا به دلیل مصرف غذا‌هایی بوده است که با گوشت مورچه خوار تهیه شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها