کد خبر: 387984
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از لغو بازی‌های سری آ به دلیل شیوع ویروس کرونا گزارش می‌دهد:

ورزش ایتالیا در قرنطینه/ وزیر ورزش ایتالیا: زمان آن است که بیش از همیشه محتاط و مسئولیت‌پذیر باشیم/ نخست‌وزیر ایتالیا: مسابقات ورزشی مناطق شمالی و شهرهایی که بیماری در آنها شناسایی شده، لغو شوند

جوزپه کونته نخست‌وزیر ایتالیا پس از بالا رفتن آمار مبتلایانِ کرونا از 79 نفر به 152 نفر و مرگ سه نفر بر اثر این بیماری، دستور داد مسابقات ورزشی مناطق شمالی و شهرهایی که بیماری در آنها شناسایی شده لغو شوند.

ورزش ایتالیا در قرنطینه/ وزیر ورزش ایتالیا: زمان آن است که بیش از همیشه محتاط و مسئولیت‌پذیر باشیم/ نخست‌وزیر ایتالیا: مسابقات ورزشی مناطق شمالی و شهرهایی که بیماری در آنها شناسایی شده، لغو شوند
کد خبر: 387984
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- بالا رفتن آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایتالیا بر ورزش هم تاثیر گذاشته است. به دلیل شیوع بیماری ورزش این کشور در بالاترین سطوح با تعلیق بازی‌ها و کنسل شدن رقابت‌های ورزشی مواجه است ( بیشتر بخوانیم ).

لغو بازی‌ها در سری آ به دستور نخست‌وزیر

چهار بازی از رقابت‌های سری آ در روز یکشنبه لغو شد. یکی از این بازی‌ها بازی پارما و تورین در شهر شمالی تورین بود. قبل از آن بازی‌های اینتر-سمپدوریا، آتالانتا-سوسولو و هلاس ورونا-کالیاری هم کنسل شده بود.

اکنون زمان آن است که بیش از همیشه محتاط و مسئولیت‌پذیر باشیم. لازم است با جدیت و قاطعیت عمل کنیم و در عین حفظ آرامش از ریسک کردن بپرهیزیم.

جوزپه کونته نخست‌وزیر ایتالیا پس از بالا رفتن آمار مبتلایان کرونا از 79 نفر به 152 نفر و مرگ 3 نفر بر اثر این بیماری، دستور داد مسابقات ورزشی مناطق شمالی و شهرهایی که بیماری در آنها شناسایی شده لغو شوند.

وینچنزو اسپادافورا وزیر ورزش ایتالیا در مورد لغو مسابقات ورزشی گفته است: «اکنون زمان آن است که بیش از همیشه محتاط و مسئولیت‌پذیر باشیم. لازم است با جدیت و قاطعیت عمل کنیم و در عین حفظ آرامش از ریسک کردن بپرهیزیم.

به همین دلیل مسابقات ورزشی را در مناطقی که امکان انتشار ویروس وجود دارد لغو کردیم.»

تعطیلی موزه ورزشگاه یوونتوس تا پایان فوریه

تیم آ ث میلان روز یکشنبه اعلام کرد بازی تیم زنان این باشگاه در مقابل فیورنتینا نیز لغو شده است. همچنین پنج مسابقه از سری C که قرار بود طبق برنامه روز چهارشنبه هفته آینده برگزار شوند نیز لغو شدند.

کمیته المپیک ایتالیا اعلام کرده در راستای فرمان دولت، تمام مسابقات ورزشی در مناطق لمباردی و ونتو لغو خواهند شد.

باشگاه یوونتوس نیز اعلام کرده موزه داخل ورزشگاه آلیانس تا 29 فوریه تعطیل خواهد بود.

رشته‌های دیگر ورزشی نیز تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند. کمیته المپیک ایتالیا اعلام کرده در راستای فرمان دولت، تمام مسابقات ورزشی در مناطق لمباردی و ونتو لغو خواهند شد.

این 2 منطقه در شمال کشور جایی هستند که مبتلایان جدید در آنها شناسایی شده‌اند.

جیووانی مالاگو رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد: «ما با تصمیمات دولت موافقیم و با آنها در این راستا همکاری خواهیم کرد. باور دارم که در این لحظات جهان ورزش نباید به شرایط بی‌توجه باشد. سلامت باید اولویت همه ما باشد.»

کرونا در ورزش

بازی فینال تورنمنت تنیس برگامو نیز لغو شد و جایزه این بازی به هر 2 فینالیست تعلق گرفت.

بازی راگبی زنان بین 2 تیم ایتالیا و اسکاتلند از سری مسابقات راگبی 6 ملت نیز که قرار بود در لگنانو در شمال میلان برگزار شود تا تاریخ نامعلومی به تعویق افتاد.

در روز شنبه بیش از 40 بازی در رشته‌های مختلف در مناطق پرریسک به دلیل انتشار ویروس کرونا لغو شده‌ است. مسئولان فدراسیون فوتبال ایتالیا در حال حاضر مشغول مشورت با پزشکان در مورد برگزاری بازی اینترمیلان و لودوگورتس از سری مسابقات لیگ اروپا هستند. طبق اعلام رسانه‌ها، این بازی ممکن است پشت درهای بسته برگزار شود، اما هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است.

اینتر همچنین یک بازی در جام حذفی دارد و این در حالی است که بازی‌ها به دلیل شروع یورو 2020 باید تا 24 مه به پایان برسند. بابت بازی ناپولی و بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا اما نگرانی‌ای وجود ندارد چون در جنوب کشور برگزار خواهد شد.

11 شهر در مناطق شمالی ایتالیا تعطیل شده‌اند. نزدیک به 50 هزار نفر ساکن این مناطق هستند. بر طبق دستور مقامات محلی، اماکن عمومی همچون رستوران‌ها در این مناطق بسته شده‌اند. مدارس این مناطق نیز تا هفته آینده تعطیل خواهند بود.

کرونا در ایتالیا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها