کد خبر: 388035
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد:

کشف سه ونیم میلیون ماسک طی 36 ساعت/ بهنوش بختیاری تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سه ونیم میلیون ماسک طی 36 ساعت گذشته با همکاری سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تهران بزرگ کشف و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی قرار گرفت تا در اسرع وقت در بازار توزیع شود.

کشف سه ونیم میلیون ماسک طی 36 ساعت/ بهنوش بختیاری تحت پیگرد قانونی قرار گرفت
کد خبر: 388035
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح نوروزی تعزیرات افزود: در استان کرمانشاه دقایقی پیش 250 کارتن بزرگ دستکش یکبار مصرف در یک انبار کشف شد که قرار است این کالاها در سریع ترین زمان ممکن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیش از این احتکار اقلام اساسی بیشتر در شهرهای بزرگ رخ می داد اما متأسفانه احتکار و اختفا به قصد گران‌فروشی محصولات بهداشتی در اغلب شهرهای بزرگ و کوچک انجام شده است.


رایگانی با تاکید بر اشد مجازات و برخورد قاطع با متخلفان اظهارداشت: ضمن رسیدگی به پرونده های متخلفان در شعب تعزیرات، حتما با همکاری دادستانی قرار است با این متخلفان به عنوان اخلالگران در نظام سلامت هم برخورد می شوند.


وی خاطرنشان کرد: ماسک غیرفیلتردار 410 و قیمت ماسک فیلتردار 510 تومان اعلام شده است که فروش بیش از مبالغ اعلام شده گران‌فروشی است.


رایگانی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و خرید هوشمندانه افزود: ماسک بیشتر برای افراد دارای بیماری های زمینه ای و مسن توصیه شده است بنابراین همه افراد نیاز به ماسک ندارند.

سخنگوی تعزیرات در مورد عملکرد 11 ماهه نخست سال جاری افزود: تعداد 655 پرونده کالا و خدمات، 77 هزار و 802 پرونده بهداشت و 42 هزار و 319 پرونده قاچاق تشکیل شده است و متخلفان 57 هزار میلیارد ریال محکوم شدند.


وی ادامه داد: در بخش اجرای احکام نیز با همت همکاران 371 هزار و 829 پرونده مختومه شده و از مجموع 27 هزار میلیارد ریال جزای وارده به اجرای احکام، مبلغ 7 هزار میلیارد جریمه و مبلغ یک میلیارد ریال اعاده حق شاکی وصول شده است.

1384 پرونده تخلفات شرکتهای لبنیات


رایگانی در مورد پرونده های لبنی گفت: هزار و 384 پرونده در 11 ماهه سال جاری برای گرانفروشی تشکیل شده و متخلفان در یک هزار و 225 پرونده 53 میلیارد ریال محکوم شدند و سایر پرونده ها نیز حکم برائت گرفته و یا به مراجع ذیصلاح برای رسیدگی ارسال شده است.

2911 پرونده شکر


سخنگوی تعزیرات اظهار داشت: گرانفروشی شکر نیز یکی از مهم ترین موضوعات پرونده ها در 11 ماهه نخست سال جاری بود که تعداد 2911 پرونده از پرونده های متشکله امسال را تاکنون به خود اختصاص داده است و متخلفان بیش از 70 میلیارد ریال جریمه شدند.

9059 پرونده تخلفات خودرویی


وی در مورد پرونده های عدم ایفای تعهدات خودرو نیز گفت: 9 هزار و 59 پرونده با این عنوان تخلف برای خودرو تشکیل شده که تنها تخلف 171 پرونده محرز شده و متخلفان این پرونده ها 748 میلیارد ریال جریمه شدند و 2 هزار و 790 پرونده قرار صادر شده، 802 پرونده نیز به محاکم ذیصلاح ارسال شده و یک هزار و 142 پرونده با اارئه مدارک حکم برائت دریافت کردند.

آغاز طرح نظارت نوروز 99 سازمان


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه از آغاز طرح نظارت نوروز این سازمان به منظور همکاری با سایر سازمان ها با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در برابر متخلفان، سالم سازی فضای کسب و کار، نظارت بر سیستم توزیع کالا و خدمات، حمایت از فضای کسب و کار در برابر التهاب، پیشگیری از تخلفات حوزه کسب و کار علی الخصوص نمایشگاه های بهاره و حضور موثر و استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان در برخورد با گرانفروشی و سایر تخلفات احتمالی برگزار می شود.


وی با بیان اینکه طرح با محوریت اقدامات پیشگیرانه و شبه قضائی برگزار می شود، افزود: مرحله نخست این طرح از 10 تا 29 اسفندماه سال جاری برگزار می شود و مرحله دوم طرح از یکم تا 15 فروردین ماه سال جدید است و در این بازه زمان هزار و 300 نفر از همکاران تعزیرات در کشیک در خدمت مردم شریف ایران هستند و شهروندان می توانند شکایات را از طریق سامانه تلفنی 135 و یا تارنمای t135.ir تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پایان گفت: در روز‌های گذشته یکی از سلبریتی‌ها در فضای مجازی اقدام به تبلیغ شربت پیشگیری از ویروس کرونا می‌کرد که به دستور دادستانی تحت پیگیرد قانونی قرار گرفت. از شهروندان درخواست می‌کنیم‌که به این گونه تبلیغات توجه نکنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها