کد خبر: 388216
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۰۹:۳۲:۰۰
| |

برنی سندرز: سفارت آمریکا را به «تل‌آویو» منتقل می‌کنم

سناتور آمریکایی پیشتاز در جمع کاندیداهای حزب دموکرات از تصمیم خود برای بازگرداندن سفارتخانه ایالات متحده به تل‌آویو، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت.

برنی سندرز: سفارت آمریکا را به «تل‌آویو» منتقل می‌کنم
کد خبر: 388216
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۰۹:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «برنی سندرز» سناتور 78 ساله و کاندیدای پیشرو دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا می‌گوید در صورتی که در ماه نوامبر به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده برگزیده شود، برای بازگرداندن سفارت این کشور در فلسطین اشغالی از شهر «بیت‌المقدس» به تل‌آویو اقدام خواهد کرد.

سندرز بامداد امروز (چهارشنبه) طی صحبت‌هایی در برنامه مناظره نامزدهای حزب دموکرات، در پاسخ به سوالاتی درباره سیاست‌های وی در قبال رژیم صهیونیستی، به عنوان یک سناتور یهودی گفت: «[بازگرداندن سفارت به تل‌آویو] چیزی است که ما در نظر خواهیم گرفت».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی با نژادپرست توصیف کردن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، افزود: «چیزی که اکنون اعتقاد دارم، این است که با وجود بی‌بی نتانیاهو در اسرائیل، شما یک نژادپرست مرتجع دارید که آن را می‌گرداند».

سندرز البته در راستای سیاست بدون تغییر آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی، افزود: «سیاست خارجی ما در خاورمیانه باید درباره حمایت کامل از استقلال و امنیت اسرائیل باشد، البته نباید از درد و رنج مردم فلسطینی نیز غافل شد».

این سناتور آمریکایی با تاکید بر لزوم حمایت از فلسطینی‌ها، همزمان با حمایت از صهیونیست‌ها، توضیح داد: «ما باید سیاستی داشته باشیم، که فلسطینی‌ها و آمریکایی‌ها را کنار هم آورد. این منظور نیز در چارچوب مفهوم نزدیک کردن ملت‌ها در خاورمیانه به واقعیت می‌پیوندد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها