کد خبر: 388372
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۲:۴۰:۲۷
| |

خلبان نظامی سابق صهیونیست، رئیس بخش امور ایران در ستاد مشترک ارتش شد

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، سرتیپ «تال کالمن» را به ریاست اداره تازه‌تاسیس امور راهبردی و ایران معرفی کرد.

خلبان نظامی سابق صهیونیست، رئیس بخش امور ایران در ستاد مشترک ارتش شد
کد خبر: 388372
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۲:۴۰:۲۷

اعتمادآنلاین| روزنامه تایمز آو اسرائیل در مطلبی نوشت: ارتش اسرائیل در چارچوب طرح نظامی خود تغییرات و انتصاباتی را در ساختار دفاعی‌اش انجام داد.

این روزنامه صهیونیستی افزود: ارتش اسرائیل اعلام کرد آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، روز سه‌شنبه سرتیپ تال کالمن را به ریاست اداره تازه تاسیس شده امور راهبردی و ایران معرفی کرد. این سمت جدید در ستاد ارتش عمدتاً بر مبارزه اسرائیل علیه جمهوری اسلامی متمرکز است.

ایجاد این سمت، به همراه تغییرات دیگر در ساختار نیروی نظامی رژیم صهیونیستی، بخشی از طرح نظامی چندساله این رژیم است.

کالمن خلبان سابق هواپیما‌های جنگنده و رئیس فعلی بخش امور راهبردی ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از انتصاب در این سمت به درجه سرلشکری ارتقا خواهد یافت. غیر از وی سه نفر دیگر نیز به سمت‌هایی منصوب شدند که برای اشغال آن باید درجه سرلشکری داشته باشند.

سرتیپ تامر بار، خلبان دیگری است که قرار است ریاست اداره برنامه‌ریزی ارتش رژیم صهیونیستی را برعهده بگیرد. اکنون نام این اداره به اداره طراحی نیرو تغییر داده شده است و وظیفه آن نظارت بر توسعه فنون جدید جنگی و تسلیحاتی، است به ویژه در تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایی که نیاز به همکاری بین شاخه‌های مختلف ارتش دارد. او همچنین با وزارت جنگ و پیمانکاران نظامی برای توسعه و دستیابی سلاح و تجهیزات جدید همکاری خواهد کرد. بار نیز قرار است قبل از ورود به این مقام به درجه سرلشکری ارتقا یابد.

سرلشکر تامیر یدعی، فرمانده جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی، نیز به عنوان جانشین سرتیب ناداو پادان، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی منصوب شد.

سرتیپ اوری گوردون، رئیس ستاد نیرو‌های زمینی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به عنوان جانشین یدعی در فرماندهی جبهه داخلی معرفی شد. وی نیز قرار است به درجه سرلشکری ارتقا یابد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد همه این انتصابات را نفتالی بنت، وزیر جنگ موقت این رژیم، تایید کرده است.

اداره ایران که کالمن ریاست آن را برعهده خواهد داشت نه فقط بر تلاش‌های اسرائیل برای مقابله با تهران، بلکه بر توسعه راهبرد‌های بزرگتر ارتش رژیم صهیونیستی و روابط بین‌المللی آن نیز متمرکز خواهد بود.

همچنین واحد ارتباطات ارتش که وظیفه‌اش حفظ روابط با ارتش‌های خارجی است نیز به همراه بخش برنامه‌ریزی به این اداره جدید منتقل خواهند شد. در حال حاضر این دو واحد بخشی از اداره برنامه‌ریزی ارتش هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها