کد خبر: 389212
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۱:۵۵:۰۸
| |

سقف تسهیلات صنایع پیشرفته به 50 میلیارد ریال رسید

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف حمایت از صنایع پیشرفته، سقف تسهیلات پرداختی به شرکت های فعال در این حوزه را 50 میلیارد ریال تعیین کرد.

سقف تسهیلات صنایع پیشرفته به 50 میلیارد ریال رسید
کد خبر: 389212
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۱:۵۵:۰۸

اعتمادآنلاین| «رضا نقی پور اصل» با اشاره به افزایش 52 درصدی اعطای تسهیلات امسال این شرکت، گفت: سقف تسهیلات پرداختی صندوق به صنایع پیشرفته، 30 میلیارد ریال بود که با تصویب اعضای مجمع صندوق، این مبلغ به 50 میلیارد ریال رسید.


به گزارش ایرنا، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته شرکتی دولتی و مادر تخصصی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ شرکتی 100 درصد دولتی است که به حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در بخش های خصوصی و تعاونی می پردازد.


این شرکت از سال 1398 با سرمایه ای افزون بر 125 میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز کرد.


خدمات کارشناسی و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی در بخش خصوصی و تعاونی به صورت اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی، سرمایه گذاری خطرپذیر غیرمستقیم، بیمه های تخصصی بوسیله شرکت ها و موسسه های بیمه ای مربوط، کمک های بلاعوض، پرداخت یارانه سود تسهیلات و صدور ضمانت نامه، از جمله اهداف و مأموریت های اصلی صندوق است.

این صندوق در زمینه خرید، انتقال‌، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته، مطالعه و تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای، خدمات مهندسی و طراحی، سرمایه گذاری خطرپذیر، نمونه سازی (آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعت)، تولید نیمه صنعتی، صنعتی و انبوه، ارائه خدمات تخصصی، نصب و راه اندازی، کاروری (اپراتوری)، پشتیبانی و نگهداری، شرکت در نمایشگاه ها، بازاریابی، همکاری های فنی واقتصادی بین المللی و ارتقای صادرات و خدمات مرتبط، برگزاری و شرکت در همایش ها، رویدادها، مسابقات و جشنواره ها، آموزش، اطلاع رسانی، تدوین، انباشت و اشاعه دانش فنی و جذب سرمایه گذاری خارجی ارائه می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها