کد خبر: 389241
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۲:۲۹:۱۷
| |

سفارت ایران در سئول:

ایرانی‌ها از حضور غیرضروری در اماکن عمومی کره‌جنوبی خودداری کنند

سفارت ایران در سئول با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کره‌جنوبی، از هموطنان ایرانی مقیم درخواست کرد از حضور غیرضروری در اماکن عمومی این کشور بپرهیزند.

ایرانی‌ها از حضور غیرضروری در اماکن عمومی کره‌جنوبی خودداری کنند
کد خبر: 389241
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۲:۲۹:۱۷

اعتمادآنلاین| سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول در اطلاعیه‌ای به هموطنان مقیم کره جنوبی توصیه کرد با توجه به سرایت و شیوع گسترده بیماری عفونت دستگاه تنفسی موسوم به کووید-19 در سراسر کره جنوبی و به ویژه در شهر دگو و مناطق همجوار آن که بنا به اظهارات مقامات ذیربط کره‌ای بر شدت آن طی 10 روز آینده افزوده خواهد شد، ضمن خودداری از حضور غیر ضروری در اماکن عمومی و رعایت بهداشت فردی در صورت مواجهه با علائمی چون تب بالا و مداوم، سرفه‌های طولانی مدت، کوفتگی و گلو درد و مشکلات تنفسی سریعا با شماره 1339 (مرکز تلفن اختصاصی جهت رسیدگی به مبتلایان ویروس کرونا) تماس حاصل کرده و در صورت مثبت بودن نتایج آزمایشات پزشکی مربوط به این ویروس، این سفارت را جهت ارائه کمک‌های اضطراری مطلع کنند.

براساس این اطلاعیه در نشست ویژه‌ای که روز سه شنبه 26 فوریه به ریاست معاونان وزاری خارجه و بهداشت کره و با حضور نمایندگان سفارتخانه‌های مقیم از جمله این سفارت در محل وزارت امور خارجه کره جنوبی برگزار شد مقامات کره ای تاکید کردند که هزینه‌های درمانی بیماران مبتلا به کرونا اعم از اتباع کره ای و خارجی کاملا رایگان است و وعده دادند که با توجه به تدابیر اتخاذ شده از دو هفته آینده از شدت شیوع بیماری به تدریج کاسته خواهد شد.

پیرو اطلاع قبلی سفارت مجددا تاکید شده است که بنا بر وعده موکد مقامات وزرات دادگستری کره جنوبی کلیه اتباع خارجی که به صورت غیر قانونی در کره جنوبی اقامت دارند در صورت مراجعه به مراکز درمانی به هیچ وجه از کشور اخراج نخواهند شد.

در این اطلاعیه آمده است کمیته اضطراری ایجاد شده در این سفارتخانه به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و کمک رسانی به هموطنان از طریق شماره‌های زیر است: تلفن ثابت: 3-79377551 موبایل: 01044421348

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول همچنین در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که کمیته اضطراری برای رصد دقیق از وضعیت این بیماری در کره جنوبی و کمک رسانی به هموطنان مقیم کره تشکیل داده است.

این سفارتخانه همچنین توصیه‌هایی را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تهیه کرده است که هموطنان با مراجعه به سایت سفارت می‌توانند این توصیه‌ها را مطالعه کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول همچنین اعلام کرده که مستمرا آخرین وضعیت شیوع این ویروس را رصد کرده و متناسب با آخرین وضعیت، توصیه‌ها و هشدارها را بروزرسانی خواهد کرد.

براساس این اطلاعیه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای هموطنان مقیم کره جنوبی به این ویروس گزارش نشده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها