کد خبر: 389584
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۰:۱۴:۲۵
| |

اشرف غنی: تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان وجود ندارد

رئیس‌جمهور افغانستان با اشاره به محدود بودن مذاکرات آمریکا و طالبان، تاکید کرد برای آزادی زندانیان این گروه تعهدی وجود ندارد.

اشرف غنی: تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان وجود ندارد
کد خبر: 389584
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۰:۱۴:۲۵

اعتمادآنلاین| اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان امروز یکشنبه (11 اسفند) در یک نشست خبری در کابل نکاتی را درباره توافق روز گذشته امریکا و طالبان بیان کرد.

او گفت: من به نمایندگی از دولت افغانستان به مردم عزتمند خود اطمینان می‌دهم که برای حفظ صلح پایدار و نظام جمهوری اسلامی افغانستان از هیچ کوششی دریغ نکنم.

غنی با اشاره به توافق آمریکا و طالبان افزود: بحث‌ها میان آمریکا و طالبان محدود است، اما میان حکومت افغانستان و طالبان وسیع است.

او ادامه داد: هیچ نوع تعهدی برای رهایی 5000 زندانی طالبان وجود ندارد. ما این موضوع را به‌صورت شفاف با خلیلزاد و مقامات دیگر در میان گذاشته‌ایم.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: هیاتی که می‌رود از ارزش‌های جمهوری اسلامی افغاستان و از قانون اساسی افغانستان نمایندگی می‌کند صلاحیت هیات را کابل تعیین می‌کند.

او همچنین گفت: مشارکت به این معنا است که یک دیگر را قبول کنیم.

غنی تاکید کرد: تعیین کرسی من، صلاحیت هیئت نیست. من فرد نیستم، من امروز مدافع حقوق طفل افغان، زن افغان و شهروند افغان هستم. اگر جمهوریت وجود نداشته باشد، رئیس جمهور معنایی ندارد.

او تاکید کرد: کاهش خشونت ادامه داده مى‌شود، هدف ما این است که آتش بس تمام شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها