کد خبر: 389741
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۳:۰۱:۰۲
| |

تحلیلگر عراقی: آمریکا «علاوی» را تهدید به ترور فرماندهان مقاومت کرده است

تحلیلگر عراقی می‌گوید بعید نیست وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر مکلف، به ترور فرماندهان مقاومت و حشد شعبی تهدید کرده باشد.

تحلیلگر عراقی: آمریکا «علاوی» را تهدید به ترور فرماندهان مقاومت کرده است
کد خبر: 389741
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۳:۰۱:۰۲

اعتمادآنلاین| «سعد الکعبی» تحلیل‌گر سیاسی عراق، می‌گوید دولت آمریکا با توسل به تهدید و ارعاب به دنبال ابقای نیروهای خود در عراق است و بعید نیست که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، نخست‌وزیر جدید عراق را به ترور برخی از فرماندهان سازمان حشد شعبی تهدید کند.

او در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: آمریکا به سناریوی ترور فرماندهانی چون «ابومهدی المهندس» و «قاسم سلیمانی» بازمی‌گردد و فرماندهان دیگری را که اسامی آنها را در فهرست تروریسم قرار داده، هدف قرار می‌دهد.

الکعبی توضیح داد: تماس وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه، پیش از ارائه برنامه دولت او، سوالات زیادی به همراه دارد. پیش‌بینی می‌شود که وی با استفاده از ارعاب و تهدید، به دنبال ابقای نیروهای آمریکایی در عراق باشد. چه بسا که آمریکا علاوی را تهدید کرده باشد که در صورت قرار دادن پرونده اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در برنامه دولت جدید، واشنگتن نیز ترور فرماندهان الحشد و مقاومت را که اسامی آنها را در فهرست تروریسم قرار داده، در دستور کار قرار خواهد داد.

او افزود که محمد توفیق علاوی هیچ توضیحی درباره این تماس و محتوای گفت‌وگوی خود با پمپئو نداده است زیرا ممکن است، توضیح در این‌باره، دروازه جهنم جدیدی را باز کند و موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع سیاسی کشور شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها