کد خبر: 390176
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۲:۲۰:۴۹
| |

مشکل تامین الکل داریم/ بروکراسی دست و پای ما را بسته است

رییس انجمن تولیدکنندگان مواد شوینده و بهداشتی اظهار داشت: اکنون دغدغه اصلی ما همین تامین الکل و بورکراسی‌های اداری آن است که اجازه افزایش ظرفیت را از ما گرفته است.

مشکل تامین الکل داریم/ بروکراسی دست و پای ما را بسته است
کد خبر: 390176
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۲:۲۰:۴۹

اعتمادآنلاین| بختیار علم بیگی در خصوص آخرین وضعیت تولیدکنندگان مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده گفت: با توجه به جلسه‌ای که اعضای انجمن با وزیر صمت و سخنگوی داشتند مقرر شد اعضا با تمام ظرفیت و در سه شیفت اقدام به تولید مواد شوینده و ضدعفونی کنند و حتی اگر واحدی این تولیدات را نداشت خط خود را در جهت تامین و تولید این مواد قرار دهد.

وی ادامه داد: پایه این محصولات الکل است و چون الکل مصرفی از نوع ایزوپروپیل و الکل سفید است مصرف خوراکی نیز دارد پس حساسیت ویژه‌ای بر توزیع آن وجود دارد همین حساسیت باعث شده که واحدها نوبتی و طی مراحل و بوروکراسی‌های خاصی ا ین مواد را تهیه کنند.

علم بیگی ادامه داد: هر واحد دارای سهمیه مشخحصی است، مشکل این است که تامین کننده می‌گوید من درخواست شما که بر فرض 40 تن است را می‌دهم و در سیستم این موضوع ثبت می‌شود و تولیدکننده دیگر نمی‌تواند از جای دیگر الکل تهیه کند اما تامین کننده که اکثرا دولتی هستند روزانه یک تا دو تن تحویل می‌دهند و حتی اگر کارخانه ظرفیت خود را بالا ببرد الکلی وجود ندارد تا مواد بیشتری تولید کند.

وی افزود: اکنون دغدغه اصلی ما همین تامین الکل و بورکراسی‌های اداری آن است که اجازه افزایش ظرفیت را از ما گرفته است.

علم بیگی گفت: وزارت بهداشت و صمت تمام الکل واحدها را به نوعی گرفته‌اند و اجازه تولید سایر محصولات مانند اسپری و ادکلن را نمی‌دهند و فقط می‌گویند مواد ضد عفونی تولید کنید از طرف دیگر ما بر اساس وظیفه اجتماعی خود در حالی که تولید شیشه‌شور سود بیشتری برای ما دارد اما خط و مواد اولیه را به مواد ضدعفونی و ژل اختصاص دادیم تا به مردم کمک کنیم اما این بوروکراسی‌ها و این نوع نظارت دست و پای ما را بسته است.

علم بیگی در خصوص میزان تولید گفت: ما از هفته گذشته تمام تولیدات خود را در اختیار شرکت‌های پخش گذاشتیم و آ‌نها وظیفه توزیع را بر عهده دارند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها