کد خبر: 390188
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از جدایی مربی آرژانتینی پرسپولیس:

چرا کالدرون از پرسپولیس جدا شد؟

بعد از جدایی برانکو از پرسپولیس، مدیران این باشگاه در صدد یافتن جانشینی برای این مربی برآمدند و در آخر با گابریل کالدرون آرژانتینی به توافق رسیدند. او سابقه حضور در لالیگا و لیگ عربستان را داشت و با الهلال هم راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شده بود.

چرا کالدرون از پرسپولیس جدا شد؟
کد خبر: 390188
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حمیدی- تنها 6 ماه هدایت پرسپولیس را در دست داشت، اما همین زمان کوتاه هم برای او کافی بود تا در پرسپولیس محبوبیت پیدا کند. گابریل کالدرون بی‌شک خود را نزد هواداران پرسپولیس جاودانه کرد. او درباره علاقه هواداران پرسپولیس به خودش گفته بود: «من به واسطه شغلم، در ورزشی محبوب هستم که همه آن را دوست دارند و هیچ مرزی ندارد. من این شانس را داشته‌ام که هر جا کار کرده‌ام برایم خوب بوده. در آن کشورها هم مرا دوست داشتند و با من خوب رفتار می‌کردند، اینجا هم خیلی خوشحالم و مردم به من لطف دارند.» ( بیشتر بخوانیم )

کالدرون

همبازی مارادونا مربی پرسپولیس شد

بعد از جدایی برانکو از پرسپولیس، مدیران این باشگاه در صدد یافتن جانشینی برای این مربی برآمدند و در آخر با گابریل کالدرون آرژانتینی به توافق رسیدند. او سابقه حضور در لالیگا و لیگ عربستان را داشت و با الهلال هم راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شده بود. هرچند هواداران پرسپولیس در ابتدا دل خوشی از این انتخاب نداشتند، اما رفته‌رفته به این مربی هم اعتماد کردند. پرسپولیسِ کالدرون لیگ را با قدرت شروع کرد و توانست اولین بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، اما قرعه سخت این تیم در لیگ برتر، وضعیت را برای کالدرون سخت کرد. پرسپولیس در ابتدای فصل با تراکتور، استقلال، سپاهان و شهرخودرو دیدار کرد و یک پیروزی برابر استقلال به دست آورد و سه بازی دیگر را هم با شکست پشت سر گذاشت. شرایط برای قهرمانی دوباره پرسپولیس در لیگ برتر مهیا نبود و آنها با اختلافی چهار امتیازی در رده هفتم جدول قرار گرفته بودند. کالدرون اما با آرامش کارش را ادامه داد. آرامشی که باعث موفقیت پرسپولیس در ادامه لیگ شد. آنها خیلی آرام خود را به صدر جدول نزدیک کردند و در انتهای نیم‌فصل هم توانستند صدرنشین لیگ شوند.

کالدرون

ناراحتی کالدرون از مدیران پرسپولیس

هرچند پرسپولیس نتایج خوبی در زمین می‌گرفت و هواداران هم حسابی از کالدرون حمایت می‌کردند، اما مشکلات مدیریتی پرسپولیس حواشی‌ای در این تیم رقم‌ زد. کالدرون مربی دلسوزی برای پرسپولیس بود و این را به خوبی نشان داد. او بدون دریافت دستمزد در پرسپولیس کار کرد و مانند مربی تیم رقیب هرگز جار و جنجال به راه ننداخت. کالدرون درباره اتفاقاتی که در باشگاه استقلال پیش آمده بود و شرایط مشابه خودش در پرسپولیس گفته بود: «من مربی استقلال را کاملاً درک می‌کنم، من هم شرایط ایشان را دارم. فرق من این است که تصمیم متفاوتی گرفته‌ام. به خاطر تربیتم، ارزش‎ها و اصولی که داشتم تا آخر سال میلادی همراه تیم، بازیکنان و هواداران خواهم بود. من زمان کافی به باشگاه می‌دهم تا مشکلات را حل کنند. حیف که شرایط تیم استقلال هم خیلی خوب بود اما این اتفاق برایشان رخ داد.» ( بیشتر بخوانیم )

کالدرون این ادعا را در عمل هم ثابت کرد و نشان داد یک مربی حرفه‌ای است. زمانی که پرسپولیس به وسایل جدید تمرینی احتیاج داشت او با هزینه شخصی این لوازم را برای باشگاه تهیه کرد. اما مدیران پرسپولیس گویا علاقه‌ای به ادامه همکاری با این مربی آرژانتینی نداشتند. مرد آرام نیمکت پرسپولیس دیگر تحمل این رفتارها را نداشت. او به مدیران پرسپولیس هشدار داد تا هرچه زودتر شرایط را برای ادامه فعالیتش فراهم کنند. لیکن این اتفاق رخ نداد و کالدرون تهدید کرد که از تیم جدا می‌شود. کالدرون در کنفرانس خبری پیش از بازی با گل‌گهر درباره مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس گفت: «شرایط ما خوب نیست و بچه‌ها پاداش‌هایشان را نگرفته‌اند. بشار از سال قبل طلب دارد و من و دستیارانم هم که برای کریسمس می‌خواهیم به کشورمان برویم باید از جیب خودمان بلیت بخریم. از قسط اول 40 درصد طلبکارم و تا پنج روز دیگر تاریخ قسط دوم هم فرا می‌رسد. چیزی که مرا نگران می‌کند پاداش معوقه و طلب بازیکنان است. اما من و بازیکنانم به کارمان ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم همکاری کنیم تا مشکلات حل شود.» ( بیشتر بخوانیم )

هرچند کالدرون کوشید تا کارش را در پرسپولیس ادامه دهد، اما رفتار مدیران پرسپولیس این مربی را هم بر آن داشت تا مانند استراماچونی قراردادش را فسخ کند و دیگر به تهران بازنگردد. از پس این اتفاقات بود که یحیی گل‌محمدی جانشین این مربی آرژانتینی شد تا کار نیمه‌تمام کالدرون را به انجام رساند.

کالدرون

شکایت کالدرون از پرسپولیس

کالدرون هم مانند بسیاری از مربیان و بازیکنان خارجی، فوتبال ایران را با ناراحتی ترک گفت و راهی کشورش شد. او حالا جدیدترین طلبکار فوتبال ایران به شمار می‌رود که در فیفا پرونده دارد و در انتظار دریافت مطالباتش است. اما می‌شد از وقوع این اتفاق جلوگیری کرد؛ اگر مدیران پرسپولیس دستمزد نیم‌فصل نخست کالدرون را به‌موقع و کامل پرداخت می‌کردند، این مربی نمی‌توانست به فیفا شکایت کند و پرونده جدیدی هم علیه سرخ‌های تهرانی در فیفا گشوده نمی‌شد. حالا پرسپولیس نه تنها باید رقم کامل دستمزد کالدرون را بپردازد بلکه باید سود این پول را هم به او بدهد ( بیشتر بخوانیم ).

کالدرون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها