کد خبر: 390256
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۴:۱۳:۲۵
| |

پارلمان عراق برای رفع بحران تشکیل دولت خواستار گفت‌وگوی ملی شد

معاون پارلمان عراق گروه‌های سیاسی این کشور را به گفت‌وگو با نمایندگان معترضان حاضر در صحنه تظاهرات‌های خیابانی عراق برای برون‌رفت از بحران تشکیل دولت دعوت کرد.

پارلمان عراق برای رفع بحران تشکیل دولت خواستار گفت‌وگوی ملی شد
کد خبر: 390256
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۴:۱۳:۲۵

اعتمادآنلاین| «بشیر الحداد» معاون دوم «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق گروه‌های سیاسی را به یک گفت‌وگوی ملی فراگیر با حضور نمایندگان معترضان به منظور برون رفت از بحران تشکیل دولت جدید دعوت کرد.

الحداد در بیانیه‌ای گفت: «در سایه تحولات سیاسی اخیر و تشدید مشکلات امنیتی، بهداشتی اقتصادی و خدماتی و افزایش اختلافات سیاسی و جنجال کنونی در صحنه عراق به خصوص پس از انصراف محمد توفیق علاوی از تشکیل دولت، باید همه طرف‌ها و شرکاء تلاش کرده و منافع عالی ملی را ترجیح دهند و همچنین به طور جدی برای حفظ کشور و ثبات فرایند سیاسی آن به منظور برون‌رفت از این بحران و آماده کردن شرایط برای مرحله آتی و برگزاری انتخابات زودهنگام با یکدیگر همکاری کنند».

او آحاد ملت عراق را بازنده هرگونه وخامت اوضاع و فروپاشی روند سیاسی و صلح جامعه خواند و گفت: «ما به یک گفت‌وگوی ملی فراگیر میان همه گروه‌ها و فراکسیون‌های سیاسی و با مشارکت فعال نمایندگان معترضان برای خروج از این بحران تشکیل دولت دعوت می‌کنیم تا با رفع اختلافات و تحکیم همبستگی ملی مشارکت ملی واقعی به منصه ظهور نشیند».

الحداد بر لزوم همکاری مشترک میان قوای قانون‌گذار و مجریه و ادامه کار پارلمان برای تسریع در تصویب قوانین لازم به منظورخدمات رسانی بهتر به شهروندان و مقابله با مشکلات و بحران‌ها تاکید کرد.

«محمد توفیق علاوی» مامور تشکیل کابینه عراق شامگاه یکشنبه در پیامی مکتوب به «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق انصراف خود را از تشکیل کابینه اعلام کرد و صالح هم به دنبال آن اعلام کرد که طی 15 روز و بر اساس بند 75 قانون اساسی گزینه دیگری را برای تشکیل کابینه معرفی خواهد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها