کد خبر: 390329
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تاثیرگذارترین زنان ورزشکار جهان در سالی که گذشت

سرینا ویلیامز پس از به دنیا آمدن دخترش توانست طی سال‌های 2018 و 2019 در چهار فینال گرنداسلم بازی کند؛ اتفاقی خارق‌العاده برای بازیکنی که تازه فرزندش را به دنیا آورده و در آستانه 38 سالگی است. او در طول دهه‌های گذشته به بسیاری از زنان جهان ثابت کرده که هیچ چیز غیرممکن نیست.

تاثیرگذارترین زنان ورزشکار جهان در سالی که گذشت
کد خبر: 390329
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- ورزش زنان در سال گذشته اتفاقات مهمی را تجربه کرد. رکوردهای بسیاری شکسته شد. ستاره‌هایی متولد شدند و کلیشه‌ها و محدودیت‌هایی از میان برداشته شد. در این میان نام چند تن از ورزشکاران زن به عنوان بهترین‌های این سال در اذهان خواهد ماند.

در این مطلب تاثیرگذارترین زنان ورزشکار سال را معرفی می‌کنیم.

مگان راپینو، قهرمان تغییر و برابری

تیم ملی فوتبال آمریکا قهرمان جام جهانی زنان در تابستان سال گذشته شد. اتفاقات و حواشی این تورنمنت مدت‌ها در صدر اخبار بود، اما بهترین فوتبالیست سال زنان از دل همین تورنمنت بیرون آمد: مگان راپینو، کاپیتان تیم ملی آمریکا.

مگان راپینو، ستاره تیم ملی آمریکا، در آغاز جام‌جهانی با یک حرکت اعتراضی به تیتر رسانه‌ها تبدیل شد. زانو زدن راپینو هنگام پخش سرود ملی آمریکا اعتراض دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را برانگیخت. پس از درخشش مگان راپینو در بازی با فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی و شادی پس از گل خاص او، نایک اعلام کرد فروش پیراهن این بازیکن رکورد فروش اینترنتی این کمپانی را شکسته است.

مگان راپینو

او به همراه آمریکا قهرمان جهان شد. جایزه بهترین بازیکن سال فیفا و همچنین جایزه بالن دور را دریافت کرد و در لیست تاثیرگذارترین ورزشکاران سال قرار گرفت ( بیشتر بخوانیم ).

بخش بزرگی از شهرت و محبوبیت راپینو وامدار تلاش‌هایش در راستای برابری در ورزش بود. خود او در مورد سال خارق‌العاده‌ای که پشت سر گذاشت به گاردین می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم لیونل مسی هستم. کار تیمی زیادی پشت این همه افتخار است. ما شاهد تغییر جهان اطراف‌مان هستیم و حس می‌کنیم بخش بزرگی از این تغییر به شمار می‌رویم. این حس فوق‌العاده‌ای است. ما در این دنیا زندگی می‌کنیم، در شهرمان. مالیات می‌دهیم. همه مسائل سیاسی و اجتماعی بر زندگی‌مان تاثیر می‌گذارد. اینکه فکر کنیم می‌توانیم از همه این مسائل فاصله بگیریم احمقانه است. فکر می‌کنم جام‌جهانی زنان واقعاً بر زندگی همه تاثیر گذاشت. این حس وجود داشت که همه با هم قهرمان شده‌ایم. انگار به چیزی بزرگ‌تر دست پیدا کرده‌ایم. مردم ارتباط و تجربه عمیقی از جام‌جهانی به دست آوردند. حالا وقتی مرا جایی می‌بینند می‌گویند: چقدر فوق‌العاده بازی کردی، تیم شما جهان را تغییر داد.»

سرینا ویلیامز، قهرمان جاودانه تنیس

سرینا ویلیامز پس از 2 دهه بازی در تنیس زنان و کسب قهرمانی‌های گوناگون 2010 را با قهرمانی در اپن استرالیا و ویمبلدون و بازگشت به صدر رنکینگ آغاز کرد.

در آن سال وقتی خبرنگاری از سرینا پرسید که آیا فکر می‌کند 10 سال دیگر هم بتواند بازی کند، او پاسخ داد هیچ دلیلی وجود ندارد که در 38 سالگی دیگر نتواند تنیس بازی کند.

سرینا ویلیامز

پس از به دنیا آمدن دخترش او توانست طی سال‌های 2018 و 2019 در چهار فینال گرنداسلم بازی کند؛ اتفاقی خارق‌العاده برای بازیکنی که تازه فرزندش را به دنیا آورده و در آستانه 38 سالگی است ( بیشتر بخوانیم ).

2020 برای سرینا ویلیامز سالی است که در آن باید فینال‌های شکست‌خورده سال قبل را جبران کند، اما به نظر می‌رسد او همچنان با تمام وجود به تنیس متعهد است.

سرینا ویلیامز در طول دهه‌های گذشته به بسیاری از زنان جهان ثابت کرده که هیچ چیز غیرممکن نیست.

کاتارینا جانسون تامپسون، غلبه بر رنج‌های روحی

طی مدتی طولانی ناکامی‌های تامپسون و واکنش‌های عصبی‌اش برای او شرایط سختی رقم زده بود. تا سال 2018 هر اشتباه او باعث می‌شد به هتل پناه ببرد و ساعت‌ها گریه کند. اما پس از تغییر مربی و رفتن به فرانسه همه چیز تغییر کرد. آن شکست‌ها و اشتباهات می‌توانست پایان هر ورزشکاری باشد، اما جانسون 26ساله ثابت کرد می‌تواند یاد بگیرد که چگونه پیروز شود. در سال 2019 این دونده بریتانیایی در مسابقات اروپایی مدال گرفت. در مسابقات جهانی دوحه او رقیب مطرح خود نافی تیام را در مسابقات هفت‌گانه با 6981 امتیاز پشت سر گذاشت و رکورد ورزشکاران بریتانیایی را شکست ( بیشتر بخوانیم ).

کاتارینا جانسون

داستان او در سال 2019 نه تنها موفقیت ساده یک ورزشکار که داستان چیره شدن بر مشکلات جسمی و روحی است. چند ماه قبل کاتارینا جانسون اعتراف کرد سال‌ها از سندروم imposter رنج برده، اما حالا او قطعاً می‌داند یکی از برگزیدگان سال است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها