کد خبر: 390459
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۰۹:۵۳:۰۲
| |

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع):

مجلس امروز از هویت خود فاصله گرفته است

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در دیدار با منتخبان مردم شیراز برای مجلس یازدهم، ضمن بیان اینکه مجلس کنونی از هویت خود فاصله گرفته است، ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید مجلس به هویت واقعی خود بازگردد.

مجلس امروز از هویت خود فاصله گرفته است
کد خبر: 390459
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۰۹:۵۳:۰۲

اعتمادآنلاین| آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در این دیدار با اشاره به آیه 40 از سوره مبارکه نمل، گفت: این قبیل موفقیت ها می تواند نعمت باشد از سوی خداوند و فضل او یعنی زاید بر استحقاق و به منظور آزمودن افراد در عرصه انجام وظیفه و تکلیف و بدون تردید اعتقاد و باور نسبت به این حقیقت مانع از خودیت که ریشه مفاسد است، خواهد شد.

او ادامه داد: البته باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد که شیاطین در کمین همگان هستند، همانند ویروس کرونای منحوس که دست رد بر سینه کسی نمی زند و اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد، تنها کسانی از وساوس شیطان در امان می مانند که به معنای واقعی مجهز به تقوا و اخلاص باشند.

مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز، با اشاره به بخشی از دعای کمیل گفت: مردم قدرشناس و فداکار ما از مصادیق صبار و شکور و مظهر سریع الرضا، که از اسماء حسنای الهی است، هستند، اگر خدمتی برای منافع کشور و مردم انجام شود، این ملت زود راضی می‌شوند.

او لزوم قدردانی از مردم به گفتار و کردار را یادآور شد و گفت: وقتی که بتوانید رضایت مردم وخوشحالی و خشنودی آن ها را جلب کنید، مطمئن باشید که خدای متعال هم راضی خواهد بود، البته بگذریم از بعضی که رضایتشان به سمت و سویی غیر از رضایت خداست و تابع هواها و نفسانیتی هستند که وجدان آدمی، عقل سلیم و فطرت پاک، آن را تشخیص می دهد.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری گفت: بدون تردید الان شرایط به گونه‌ای است که همه ما خیلی امیدوار هستیم که اِن شاءالله نمایندگی مجلس شورای اسلامی، شاید تعبیر غلطی نباشد که بگوییم به هویت خود برگردد، به نظر می‌آید مجلس از هویت خود مقداری فاصله گرفته است و اگر بنا باشد مجلس الگو و سمبل آن، امثال آیت الله مدرس باشد، خیلی از آن فاصله گرفته است.

او ادامه داد: این امیدواری حقیقتاً در دو کلمه خلاصه می شود؛ یکی همین انقلابی بودن و دیگری ولایی بودن، نه در حد شعار صرف، بلکه در التزام عملی باید واقعا در خط ولایت بود چرا که خداوند منان حجت را بر همه ما با انتخاب چهره شاخصی که رهبری این مردم شایسته را به عهده دارد تمام کرده است.

دستغیب گفت: در مجلس خبرگان اول، بعد از ارتحال امام خمینی (ره) ما امداد و نصرت الهی را شاهد بودیم و واقعاً درست مثل خورشید، با دست عنایت خدا، امدادهای غیبی و توجهات حضرت ولی عصر(عج)، خداوند شرایط را ایجاد کرد تا این قضیه پیش آمد و الحمدلله مقام معظم رهبری به زعامت جامعه اسلامی منصوب شدند.

رئیس جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه همه به اینکه باید توصیه ها و احکام مقام معظم رهبری را با جان و دل پذیرفت و اجرا کرد را همه باور داریم، گفت: در این30 سال همانند سال های زعامت و رهبری امام خمینی(ره)، دیدیم که چه شرایط سختی را با هدایت ایشان و البته عنایت خداوند متعال و توجهات امام عصر(عج) سپری کردیم و بهتر دانستیم که خداوند آگاهتر است که رسالت خود را کجا قرار دهد.

او در ادامه با اشاره به اینکه جلسات باید صمیمانه باشد و اختلاف نظرها بین نمایندگان به شکل داخلی حل و فصل شود، گفت: حل اختلاف در جلسات داخلی بهتر از آنست که سکوت کنند و اختلافات به شکل ناگواری، پشت صحنه نمایان شود.

آیت الله دستغیب با بیان اینکه در قبال مردم مسئولیم، خطاب به منتخبان مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: شما خود در مسائل پیشتازید، تجربه دارید و ویژگی‌هایی که لازمه نمایندگی است برخوردارید، و همین سبب خوشبختی ما است اما نباید حتی لحظه‌ای از انجام وظیفه غفلت کنید، دِینی که از طرف مردم برعهده‌مان است را ادا کنیم.

او لزوم برقراری ارتباطاتی تنگاتنگ، بالاتر از دوره های گذشته با مردم را یک ضرورت دانست و گفت: اگر امکان داشته باشد که ارتباط با مردم واسطه نخورد، بهتر است، یعنی هر کس بخواهد امکان ملاقات حضوری نماینده شهر خود را داشته باشد، اگرچه گاهی امکان این شکل ملاقاتها وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها