کد خبر: 390538
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۱:۳۹:۳۹
| |

تا پایان سال محقق می‌شود؛

افتتاح 25 پروژه آب و برق با سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد تومانی

وزیر نیرو گفت: قرار است تا پایان سال عملیات بهره‌برداری 25 پروژه با سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد تومان انجام شود.

افتتاح 25 پروژه آب و برق با سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد تومانی
کد خبر: 390538
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۱:۳۹:۳۹

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح همزمان 41 پروژه صنعت آب و برق کشور گفت: این پروژه به ارزش کل سرمایه‌گذاری 3007 میلیارد تومان در استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی، زنجان، کرمان، قزوین و لرستان انجام شده است.

او ادامه داد: با پروژه‌های امروز در مجموع 202 پروژه با سرمایه‌گذاری 26 هزار و 374 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.


اردکانیان تصریح کرد: مقرر شد تا پایان سال عملیات بهره‌برداری 25 پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد تومان صورت گیرد.

وزیر نیرو افزود: در قالب این پویش 10 سد بزرگ در 6 استان کشور با ظرفیت 745 میلیون مترمکعب و 200 هزار هکتار شبکه آبیاری، آبرسانی به یک هزار و 124 روستا، 29 تصفیه‌خانه فاضلاب و 6 تصفیه‌خانه آب شرب نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

اردکانیان گفت: امسال همچنین یک هزار و 124 روستای کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند و 29 تصفیه‌خانه فاضلاب و 6 تصفیه‌خانه آب شرب نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو گفت: در حالی که 4 دهه پیش ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران حدود 7 هزار مگاوات بود در آغاز دولت تدبیر و امید یعنی 6 سال پیش به حدود 69 هزار مگاوات رسید، امروز در آستانه 83 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده هستیم و در این مدت بیش از 13 هزار مگاوات نیروگاه جدید ساخته شده و این بدان معناست که به‌ طور متوسط به نسبت سال‌های قبل آغاز دولت، هر سال 25 درصد افزایش ظرفیت احداث نیروگاه‌ها را داشته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها