کد خبر: 390863
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۹:۵۰:۰۸
| |

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ترکیه درباره «ادلب» دیدار کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر دفاع ترکیه، ضمن انتقاد از ارسال پناهجویان به اروپا توسط ترکیه، خواستار کاهش تنش در منطقه ادلب شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ترکیه درباره «ادلب» دیدار کرد
کد خبر: 390863
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۹:۵۰:۰۸

اعتمادآنلاین| «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رأس هیأتی از دیپلمات‌های اروپایی برای دیدار با مقامات دولت ترکیه، وارد آنکارا شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، بورل روز گذشته با «حلوصی آکار» وزیر دفاع و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه دیدار و رایزنی کرد و قرار است امروز نیز دیدارهای با دیگر مقامات عالی‌رتبه ترکیه داشته باشد.

او طی دیدار با آکار و سویلو، ضمن انتقاد از تصمیم ترکیه برای گشودن مرزها به سمت اروپا روی پناهجویان، گفت فشار و اقدامات یکجانبه چاره مشکل نیستند.

به نوشته آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره توضیح داد: «ما باید دست در دست یکدیگر برای حل چالش‌های مشترک و در جهت منفعت ترکیه و اتحادیه اروپا کار کنیم».

بورل با تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه ادلب، گفت نیاز است مباحثات عمیقی با ترکیه در خصوص چالش‌های امنیتی و نظامی داشته باشند.

وزارت دفاع ترکیه نیز در بیانیه‌ای گفت دستورکار اصلی این نشست، وضعیت کنونی در ادلب و حرکت موج جدیدی از پناهجویان به سمت اروپا بود و مباحثات در این نشست بر اهمیت همکاری و گفت‌وگوی دوجانبه درخصوص ادلب تمرکز داشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها