کد خبر: 390876
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۹:۵۸:۵۲
| |

توزیع اقلام بهداشتی پس از اشباع نیاز مراکز بهداشتی در مراکز عمومی آغاز می‌شود

مدیرکل برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار کالاهای اساسی وزارت صنعت گفت: با توجه به نیاز شدید مراکز بهداشتی به اقلام بهداشتی در مراکز عمومی از جمله داروخانه‌ها آغاز می‌شود.

توزیع اقلام بهداشتی پس از اشباع نیاز مراکز بهداشتی در مراکز عمومی آغاز می‌شود
کد خبر: 390876
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۹:۵۸:۵۲

اعتمادآنلاین| محمدرضا کلامی و در پاسخ به این سؤال که با توجه به سه شیفته شدن تولید در واحدهای تولید اقلام بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا از جمله ژل و مواد ضد عفونی کننده این اقلام هنوز در مراکز عرضه عمومی مانند داروخانه‌ها موجود نیست گفت:‌با توجه به حجم بالای تقاضای مراکز بهداشتی پس از شیوع ویروس کرونا وزارت بهداشت در کارگروه تامین وتوزیع اعلام کرد که قبل از توزیع عمومی این اقلام در ابتدا نیاز مراکز بهداشتی از جمله بیمارستان‌ها تامین شود و پس از اشباع این بخش‌ها اقلام بهداشتی در مراکز عمومی توزیع شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار کالاهای اساسی وزارت صنعت با اشاره به نیاز اماکن عمومی مانند ادارات، مترو و.. لزوم ضد عفونی کننده این اماکن،‌ گفت: مقرر شده تا بخشی از تولید اقلام بهداشتی در اختیار این مراکز قرار گیرد تا با ضد عفونی کردن مراکز مذکور حداقل زیرساخت‌های مورد استفاده عموم مردم عاری از ویروس شود.

وی با اشاره به افزایش تقاضای اقلام بهداشتی مانند مواد ضد عفونی کننده و ماسک در استان‌ها بیان داشت: هر استان نیاز خود را در این باره به دانشگاه علوم پزشکی استان خود ارجاع می‌دهد و سهمیه‌ها بر اساس اولویت‌بندی در اختیار مراکز هر استان قرار می‌گیرد.

کلامی با بیان اینکه در این راستا تقاضای اقلام بهداشتی اعم از ژل و مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش برای نانوایی‌ها هم به دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده است، گفت: با توجه به لزوم رعایت نکات بهداشتی در این بخش تقاضای تامین اقلام بهداشتی این واحدهای صنفی داده شده و منتظر نتیجه آن هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که عرضه این محصولات از چه زمانی در مراکز عمومی آغاز می‌شود، گفت: با اشباع شدن نیاز مراکز درمانی توزیع در سطح عمومی هم آغاز می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار کالاهای اساسی وزارت صنعت درباره تامین ماسک‌های تنفسی و میزان تولید آن در داخل کشور بیان داشت: ماسک یکی از کالاهای بسیار کم مصرف در کشور بوده که با توجه به تقاضای پایین ظرفیت قابل توجهی برای تولید آن نداریم.

کلامی افزود: تولید ماسک سه لایه در کشور پیش از این روزانه 100 هزار عدد بوده که با توجه به شرایط فعلی ظرفیت تولید را افزایش و به تولید 733 هزار عدد در روز رسانده‌ایم.

وی در مورد ماسک‌های n95 گفت: تولید این ماسک قبل از شیوع ویروس کرونا بسیار کم بوده و شاید روزانه کمتر از 10هزار ماسک n95 در کشور تولید می‌شده اما با توجه به نیاز کشور و افزایش تقاضا تولید آن به حدود 32 هزار عدد افزایش یافته است.

مدیرکل برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار کالاهای اساسی وزارت صنعت گفت: اقداماتی برای تولید ماسکهای غیرصنعتی تنفسی در واحدهای صنفی انجام شده که با آغاز تولیدات این بخش می‌توان بخشی از نیاز بازار را جبران کرد، ضمن اینکه تولید این ماسک در منازل ود خانوارها هم در صورت تامین مواد اولیه آن امکان پذیر است.

کلامی همچنین در رابطه با واردات ماسک گفت: اکنون اغلب کشورهای درگیر با این بیماری متقاضی خرید ماسک تنفسی هستند و بنابراین واردات آن به دلیل افزایش تقاضا بسیار سخت شده ضمن آنکه قیمت آن هم افزایش یافته است. با این وجود اقداماتی برای واردات در حال انجام است که امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها