کد خبر: 390929
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از انتخاب کریم باقری به عنوان مربی تیم ملی گزارش می‌دهد:

بازگشت شاه به خانه

بعد از انتخاب اسکوچیچ، خیلی از اهالی فوتبال منتظر بودند این مربی دستیار ایرانی خود را معرفی کند. درست زمانی که همه منتظر اعلام شدن نام وحید هاشمیان بودند، فدراسیون فوتبال کریم باقری را به عنوان دستیار ایرانی اسکوچیچ معرفی کرد.

بازگشت شاه به خانه
کد خبر: 390929
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حمیدی- کریم باقری مربی تیم ملی شد. خبری خوب برای فوتبال ایران، فوتبالی که این روزها حال و هوای مساعدی ندارد و از هر طرف که به آن نگاه می‌کنیم کلی مشکل و دردسر پیدا می‌کنیم؛ از بدهی میلیاردی فدراسیون فوتبال گرفته تا سایه شوم ویروس کرونا بر سر برگزاری بازی‌های لیگ برتر و مقدماتی جام جهانی ( بیشتر بخوانیم ).

کریم باقری

بازگشت کریم به تیم ملی

از همان روزی که کریم باقری در یک بازی دوستانه برابر برزیل از فوتبال خداحافظی کرد، خیلی از اهالی فوتبال دوست داشتند دوباره او را در تیم ملی ببینند. باقری بعد از پایان فوتبالش به عرصه مربیگری وارد شد، اما هرگز تلاش نکرد نفر اول نیمکت باشد. او در تمام سال‌هایی که مربیگری کرده دوست داشته پابه‌پای بازیکنان تمرین کند و در شرایط بحرانی ناجی پرسپولیس باشد. بی‌شک باقری وزنه‌ای است که می‌تواند دل هر مربی‌ای را قرص کند؛ شاهد این حرف هم، برانکو و کالدرون ( بیشتر بخوانیم ).

کریم باقری چهار سال در کنار برانکو کار کرد و همیشه عصای دست این مربی کروات بود. برانکو، توصیف جالبی از کریم باقری دارد. او درباه نقش باقری در تیمش می‌گوید: «کریم مسن‌ترین بازیکن پرسپولیس است. او مثل یک کاپیتان واقعی در کنار بازیکنان قرار گرفته و آنها را برای ساختن یک پرسپولیس متحد یکدست کرده است.»

کالدرون مربی پیشین پرسپولیس هم اینچنین درباره باقری صحبت کرده است: «کریم باقری مهره مهمی در کادر فنی تیم است و توانمندی‌های بسیاری دارد. امیدوارم در آینده از او در پست‌های مهمی استفاده شود چراکه به پیشرفت فوتبال ایران کمک زیادی خواهد کرد.»

با انتخاب کریم باقری به عنوان دستیار اسکوچیچ در تیم ملی، این آرزوی کالدرون هم به حقیقت پیوست و حالا کریم باقری می‌تواند به تیم ملی فوتبال کمک کند ( بیشتر بخوانیم ).

کریم باقری

باقری، دوشغله جذاب فوتبال ایران

درست است که کریم باقری مربی تیم ملی شده، اما او علاقه‌ای به ترک پرسپولیس ندارد. او عاشق پرسپولیس است و این عشق را به روشنی نشان داده. خیلی از بازیکنان در این تیم بازی کردند و محبوب هواداران شدند، اما کریم باقری چیز دیگری برای آنهاست. او بدون ادعا در پرسپولیس کار کرد و هر بار هم که پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس را به او دادند، بدون تعارف اعلام کرد که در حد و اندازه سرمربیگری این تیم نیست. امروز هم که به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شده دوست ندارد از پرسپولیس جدا شود. باقری در اردوهای تیم ملی حاضر می‌شود و بعد از آن هم دوباره به تمرین پرسپولیس بازمی‌گردد. او درباره حضور همزمانش در تمرینات تیم ملی و پرسپولیس گفته: «موضوع این است که از طرف فدراسیون فوتبال با من تماس گرفتند و اعلام شد که آقای اسکوچیچ خواسته‌اند در کادر فنی تیم ملی کشورم حضور داشته باشم. طبیعی است که خدمت به تیم ملی مهم است، ولی از سوی دیگر هم موضوع پرسپولیس مطرح بود. هواداران لطف دارند، اما نگران نباشند چون من قرار نیست از پرسپولیس جدا شوم. خوشحالم که از اقای اسکوچیچ و بهاروند تا آقای انصاری‌فرد و گل‌محمدی و البته هواداران این‌قدر به من لطف دارند. از این بابت تشکر می‌کنم. حالا هم قرار شده که مثل ملی‌پوشان در زمان برنامه‌های تیم ملی در خدمت آنجا باشم و در دیگر مواقع که تیم ملی برنامه‌ای ندارد به کارم در پرسپولیس ادامه ‌دهم و مشکلی از این بابت نیست.» ( بیشتر بخوانیم )

کریم باقری و بیرانوند

توصیه برانکو به اسکوچیچ

بعد از انتخاب اسکوچیچ، بسیاری از اهالی فوتبال منتظر بودند این مربی دستیار ایرانی خودش را معرفی کند. درست زمانی که همه منتظر اعلام شدن نام وحید هاشمیان بودند، فدراسیون فوتبال کریم باقری را به عنوان دستیار ایرانی اسکوچیچ معرفی کرد. البته گفته می‌شود اسکوچیچ در تیم ملی 2 دستیار ایرانی خواهد داشت و به احتمال خیلی زیاد وحید هاشمیان هم به کادر فنی تیم ملی اضافه خواهد شد.

بدون تردید برانکو نقش مهمی در انتخاب باقری داشته است. او که چهار سال با کریم باقری کار کرده به خوبی می‌داند او فردی آرام و به دور از حاشیه است. ضمن اینکه نام بزرگ باقری کمک می‌کند تا بخش بزرگی از مشکلات تیم ملی برطرف شود. او به خوبی با بازیکنان ارتباط برقرار می‌کند و این موضوع را هم در پرسپولیس ثابت کرده است ( بیشتر بخوانیم ).

کریم باقری

ناراحتی هواداران از رفتن کریم باقری

کریم باقری برای هواداران پرسپولیس شاه بود. شاهی واقعی که در تمام روزهای سخت به داد تیم‌شان می‌رسید. حالا با رفتن شاه کریم، چیزی ته دل هواداران این تیم لرزیدن گرفته، اما می‌دانند کریم باقری دوباره به پرسپولیس بازمی‌گردد. باقری درباره احتمال بازگشتش به پرسپولیس گفته: «این‌طور نیست که از پرسپولیس جدا شوم. هواداران همیشه به من لطف ویژه‌ای داشته‌اند که بابت آن تشکر می‌کنم، ولی نگران نباشند.»

کریم باقری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها