کد خبر: 391347
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۳:۴۶:۰۸
| |

رییس دپارتمان داوری:

پروژه VAR به خاطر انتخابات متوقف شده است

علیرضا سهرابی می‌گوید بعد از مشخص شدن تکلیف فدراسیون فوتبال و انتخابات این فدراسیون، پپیگیری‌های تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی انجام خواهد شد و نامه‌ای به فیفا برای دریافت کمک مالی برای تهییه این سیستم خواهند زد.

پروژه VAR به خاطر انتخابات متوقف شده است
کد خبر: 391347
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۳:۴۶:۰۸

اعتمادآنلاین| علیرضا سهرابی، رییس دپارتمان داوری در خصوص کمک مالی فیفا به کشورهایی که توان مالی ضعیفی برای تهیه تکنولوژی VAR دارند، اظهار کرد: کارگروه آوردن VAR به لیگ ایران و مهیا کردن شرایط آن در فدراسیون فوتبال به وجود آمده است و چند ماهی است که این پروژه به خوبی پیش می‌رود. البته این را بگویم در یک ماه اخیر و به دلیل انتخابات فدراسیون فوتبال، فعلا این پروژه متوقف شده است و بعد از انتخابات و در سال 99 دوباره و به شکل جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی در خصوص باز شدن پای این تکنولوژی به لیگ بیستم ادامه داد: بعد از مشخص شدن تکلیف فدراسیون، نامه‌نگاری های این موضوع انجام می‌شود تا از ظرفیتی که فیفا قرار است در اختیار کشورها قرار دهد استفاده کنیم. هنوز هیچ چیز فصل بعد مشخص نیست که بخواهیم در خصوص آن اظهار نظر کنیم. تلاش ما این بوده که بتوانیم VAR را به لیگ فصل بعد برسانیم اما با چنین مشکلاتی که به وجود آمده، کمی کار ما سخت شده و باید ببینیم بعد از عید اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

رییس دپارتمان داوری درباره تقدیر از گلاره ناظمی به دلیل قرار گرفتن در بین 10 داور برتر فوتسال جهان گفت: سایت معتبر فوتسال پلنت هر ساله 10 نفر از برترین داوران جهان فوتسال را انتخاب می‌کند که خوشحالیم امسال نماینده‌ای از ایران در بین این داوران است. ابتدا باید منتظر شویم تا ببینیم کارشناسان چه نظری خواهند داد اما ما امیدواریم که ناظمی به عنوان بهترین داور یا حداقل جزو 3 نفر برتر انتخاب شود. پس از آن اگر لازم باشد، تقدیر ویژه‌ای از او خواهیم کرد.

سهرابی در پایان گفت: امیدوارم گلاره ناظممی بتواند به جام جهانی برود و برای نخستین بار یک داور خانم از ایران در این رقابت‌ها سوت بزند. همچنین اگر این اتفاق بیافتد، سهمیه داوران ایران در جام جهانی به عدد 2 می‌رسد که این اتفاق بزرگی در عرضه داوری ایران خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها