کد خبر: 391637
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۵:۵۱:۰۲
| |

سانا: ارتش سوریه آماده پاسخ قوی به هر گونه نقض آتش‌بس توسط تروریست‌هاست

خبرگزاری دولتی سوریه از آماده‌باش ارتش سوریه برای پاسخ قوی به هر گونه نقض آتش‌بس توسط تروریست‌ها در استان ادلب خبر داد.

سانا: ارتش سوریه آماده پاسخ قوی به هر گونه نقض آتش‌بس توسط تروریست‌هاست
کد خبر: 391637
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۵:۵۱:۰۲

اعتمادآنلاین| خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) خبر داد محورهای عملیات در منطقه ادلب با اجرایی شدن توافق آتش‌بس در نیمه شب گذشته شاهد آرامش است.

بر اساس این گزارش به دنبال اجرایی شدن توافق آتش‌بسی که روز گذشته در مسکو به امضا رسید، مناطق آزاد شده توسط واحدهای ارتش سوریه طی عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی تحت حمایت ترکیه در صدها کیلومتر از محور «کفر نبل» در جنوب استان ادلب تا محور غرب شهر سراقب شاهد توقف درگیری‌ها و آرامش در محورهای مختلف است.

به گزارش سانا، واحدهای ارتش سوریه برای پاسخ قوی به هر گونه تلاش گروه‌های تروریستی در نقض آتش‌بس در آماده‌باش به سر می‌برند به خصوص که آنها در مقطع گذشته هم بارها با نقض توافق‌های آتش‌بس به مناطق امن همجوار محل استقرار خود و همچنین مواضع ارتش سوریه حمله بردند.

به گزارش سانا رژیم ترکیه ظرف دو هفته گذشته تلاش کرد همه مزدوران تروریست خود را بسیج کرده و آنها را با سلاح‌های پیشرفته مجهز کند تا به مواضع ارتش سوریه در سراقب و جنوب ادلب و برخی مناطق در استان‌های حماه و حلب حمله کنند و در این راستا نظامیان خود را هم به این مناطق فرستاد تا مناطق آزاد شده توسط ارتش سوریه دوباره اشغال شود؛ اما همه این تلاش‌ها به شکست انجامید و مهاجمان از جمله ده‌ها نظامی ترکیه‌ای که به صفوف تروریست‌ها ملحق شده بودند، کشته شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، واحدهای ارتش سوریه از زمان آغاز عملیات اخیر آن در پانزدهم ژانویه گذشته ده‌ها شهرک و روستا را در استان‌های حلب و ادلب به مساحتی بالغ بر 1600 کیلومتر مربع آزاد کردند و توانستند امنیت را به بزرگراه یکصد کیلومتری و حیاتی حلب به دمشق بازگردانده و صدها تروریست مورد حمایت ترکیه را کشته و هزاران نفر آنها را زخمی کرده و صدها مقر، ادوات زرهی و خودروهای بمب‌گذاری شده و توپخانه و تانک آنها را منهدم کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها