کد خبر: 391697
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۰۸:۱۱:۴۷
| |

مجتبی صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویان خبر داد:

ظرفیت فرصت مطالعاتی دانشجویان اوایل سال آینده اعلام می‌شود/ اعتبار 6ماهه دوم سال 98 تامین نشد

رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر این‌که اعلام ظرفیت فرصت مطالعاتی دانشجویان اوایل سال 99 تعیین می‌شود،‌گفت: در سال 98 حدود 1250 دانشجو به فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور اعزام شدند.

ظرفیت فرصت مطالعاتی دانشجویان اوایل سال آینده اعلام می‌شود/ اعتبار 6ماهه دوم سال 98 تامین نشد
کد خبر: 391697
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۰۸:۱۱:۴۷

اعتمادآنلاین| مجتبی صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویان، در خصوص آخرین وضعیت تامین اعتبار فرصت مطالعاتی خارج از کشور دانشجویان دکتری در سال 98 گفت: ظرفیت اعزام های قبل و ظرفیت شش ماهه اول سال 98 در مجموع حدود 600 نفر بود که حدود 200 نفر از دانشجویان نیز از ظرفیت‌های سال گذشته هستند و به طور کلی تا پایان سال جاری 1250 دانشجو از فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور استفاده خواهند کرد.

صدیقی تاکید کرد: برنامه ما این بود که در سال 98 تعداد 1800 دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی داخل و خارج اعزام شوند که متاسفانه برنامه محقق نشد و طبیعا در سال 99 مشکلات اقتصادی را خواهیم داشت اما با مدیریت منابعی که خواهیم داشت سعی می‌کنیم ضمن انجام وظایف خود در سازمان، فرصت‌های مطالعاتی را نیز ادامه دهیم.

صدیقی با بیان این‌که ظرفیت اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های مطالعاتی اول سال 99 مشخص خواهد شد، افزود: از بانک مرکزی درخواست کرده بودیم که اعتبار جدید برای اعزام‌های جدید در اختیار وزارت علوم قرار دهد که متاسفانه اعتبار آن برای شش‌ماهه دوم سال‌جاری(1398) فراهم نشد.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: سال 97 یک‌هزار و 800 نفر از این فرصت‌های خارجی و داخلی استفاده کردند. سهمیه این فرصت مطالعاتی در نیمه نخست 98 و باقی‌مانده سال تحصیلی 97 حدود 800 نفر بود.

صدیقی با تاکید بر این‌که بودجه بورسیه دانشجویان در سال 99 افزایش نیافت، گفت: بودجه این بخش برای سال آینده تغییر نکرده و همان بودجه سال 98 است و در امسال نیز اعزامی به بورسیه نداشتیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها