کد خبر: 391773
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۰۹:۴۳:۲۴
| |

نظرسنجی: «ترامپ» رئیس‌جمهوری خودمحور است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد 80 درصد جمهوری‌خواهان و همچنین دموکرات‌ها بر این باور هستند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری «خودمحور» است.

نظرسنجی: «ترامپ» رئیس‌جمهوری خودمحور است
کد خبر: 391773
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۰۹:۴۳:۲۴

اعتمادآنلاین| نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات «پیو» نشان می‌دهد اکثریت قریب با اتفاق جمهوری‌خواهان و همچنین دموکرات‌ها فکر می‌کنند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، یک رئیس‌جمهور «خودمحور» است، همچنین تنها 15 درصد آمریکایی‌ها موافق رفتار ترامپ را در کاخ سفید هستند.

مرکز تحقیقات پیو در ماه فوریه تحقیقاتی انجام داد که در آن 6395 آمریکایی بزرگسال شرکت کرده بود. در این نظرسنجی شرکت‌کنندگان باید در مورد رفتار ترامپ در کاخ سفید گزینه‌های «دوست ندارند»، «دوست دارند» و «احساس میانه‌ای دارند» را انتخاب می‌کردند. نتایج نشان داد که 53 درصد شرکت‌کنندگان رفتار ترامپ در کاخ سفید را «دوست ندارند».

از دیگر نتایج این نظرسنجی آن بود که 85 درصد شرکت‌کنندگان دموکرات او را رئیس‌جمهور «خودمحور» نامیدند و در میان جمهوری‌خواهان این رقم 73 درصد بود. در مجموع از میان همه شرکت‌کنندگان 80 درصد معتقد بودند ترامپ خودمحور است.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، جمهوری‌خواهان بالاتر از 65 سال تمایل بیشتری به پسندیدن رفتار ترامپ در کاخ سفید از خود نشان دادند و 38 درصد از آن‌ها گفتند موافق رفتار او در کاخ سفید هستند.

در ادامه گزارش نتایج این نظرسنجی آمده است: به نظر می‌رسد سطح تحصیلی بر عقاید نسبت به رفتار ترامپ تاثیرگذار بوده است، به طوری که بیشترین طرفداران رفتار ترامپ در میان جمهوری‌خواهان (40 درصد) دارای میزان تحصیلات دبیرستان و یا کمتر بودند. با افزایش یافتن سطح تحصیلات از میزان تایید رفتار ترامپ کاسته می‌شود، به طوری که تنها 19 درصد جمهوری‌خواهان با مدرک تحصیلی تکمیلی، موافق رفتار ترامپ بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها