کد خبر: 392423
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۱:۲۰:۴۴
| |

وزیر خارجه لبنان: امیدوار به توافق عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم

وزیر امور خارجه لبنان در گفت‌وگو با روزنامه‌ای سعودی اعلام کرد، امید دارد در نشست آینده اتحادیه عرب روی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب توافق شود.

وزیر خارجه لبنان: امیدوار به توافق عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم
کد خبر: 392423
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۱:۲۰:۴۴

اعتمادآنلاین| «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگویی بر ادامه سیاست «بی‌طرفی» توسط این کشور تأکید کرد و گفت، بیروت دنبال تقویت روابط مشترک با کشورهای عربی بر اساس احترام به حاکمیت است.

او در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» تصریح کرد: ما دست (همکاری) به سوی همه دراز می‌کنیم و می‌خواهیم این روابط بر اساس احترام به حاکمیت تمام کشورها و منافع مشترک باشد. اختلاف یا همگرایی در برخی مسایل پدیده‌ای طبیعی است و ما در راستای از بین بردن این اختلافات کار خواهیم کرد... اجازه نخواهیم داد که این اختلافات منجر به تشویش بر روابط مبتنی بر دوستی و منافع مشترک شود.

حتی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و عزم برخی کشورها برای طرح این موضوع در نشست آینده اتحادیه عرب در الجزائر گفت: امید است که توافقی عربی درباره این امر رخ دهد. با وجود اختلافات نباید سیاست فرار به جلو را پیش گرفت و باید تمام نکات مورد بررسی قرار گیرد. لبنان بدون شک از تمام اقداماتی که منجر به توافق عربی شود، حمایت می‌کند.

وزیر خارجه لبنان ادامه داد: ما با سوریه روابط عادی دیپلماتیک داریم اما مانند کسی که بر روی بند راه می‌رود. ما دوست داریم از یک سو جانب موضع عربی را داشته باشیم و از سوی دیگر جانب روابط کنونی را.

او درباره احتمال سفرش به سوریه هم اعلام کرد، در حال حاضر برنامه‌ای برای این امر ندارد.

حتی در پاسخ به برخی گفته‌ها که دولت کنونی لبنان دولت حزب‌الله یا هر حزب دیگری است، گفت: دولت، خود را دولت تمام لبنانی‌ها می‌داند زیرا چالش اقتصادی همه را با تمام وابستگی‌های سیاسی در بر گرفته است؛ این دولت با گفته‌ها و اقدامات عملی، خود را نشان می‌دهد.

او تأکید کرد: دولت جدید دنبال فعالیت سیاسی عربی و بین‌المللی فعال بدون برخورد با طرف‌های دیگر یا به دور از تنش‌های کنونی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها