کد خبر: 392465
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۲:۱۵:۴۷
| |

معاون توسعه ‌ورزش قهرمانی وزارت‌ ورزش:

مشکل اساس‌نامه فوتبال قابل حل است/ بلاتکلیفی خطرناک‌تر از کروناست

معاون توسعه ‌ورزش قهرمانی وزارت‌ ورزش در پایان مجمع فدراسیون دوومیدانی‌ گفت: ما در این رشته قله‌های فتح نشده زیادی داریم.

مشکل اساس‌نامه فوتبال قابل حل است/ بلاتکلیفی خطرناک‌تر از کروناست
کد خبر: 392465
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۲:۱۵:۴۷

اعتمادآنلاین| مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان پس از پایان رای گیری برای تعیین رییس جدید فدراسیون دوومیدانی، با تشکر از اعضای حاضر در مجمع گفت: خیلی باید تشکر کنم از همه عزیزانی که در چنین شرایط سخت کشور برای شرکت در این انتخابات حاضر شدند تا دوومیدانی از بلاتکلیفی راحت شود.

او افزود: خوشحالم که با رعایت قوانین، این مجمع را به خوبی برگزار کردیم، دوستان هم با رعایت بهداشت فردی در این مجمع حضور یافتند. معتقدم که همه با هم می‌توانیم این ویروس را پشت سر بگذاریم.

معاون‌ توسعه ورزش قهرمانی ‌وزارت ورزش ادامه داد: دوومیدانی رشته‌ای‌ مادر بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است‌ که باید به آن‌ توجه بسیار زیادی شود. بنده معتقدم پتانسیل بسیار زیادی در دوومیدانی کشور داریم و قله‌های خیلی زیادی در این رشته بزرگ هستند که ما باید آن‌ها را فتح ‌کنیم ‌و برای رسیدن به این مهم نیاز به تلاش بسیار زیادی داریم.

او با اشاره به اینکه زمان دیگری برای برگزاری این‌ مجمع وجود نداشت، توضیح داد: طبق پیش بینی‌هایی که صورت‌ گرفته، این ویروس تا اردیبهشت ماه مهمان‌ کشور ماست و به همین دلیل اگر الان مجمع برگزار نمی‌شد، باید بعد از المپیک 2020 این انتخابات را برگزار می‌کردیم.

علی‌نژاد با بیان اینکه "در دوومیدانی مدال المپیک داریم،" اظهار کرد: این رشته در بازی‌های آسیایی همیشه در سبد مدال‌آوری حضور داشته است که نشان از اهمیت دوومیدانی در وزارت ورزش است. اگر همه دست به دست هم بدهند باعث رشد خواهد شد. غیبت 14 رئیس هیات استانی هم به خاطر نگرانی از ویروس کرونا بود، قطعا قلبشان با مجمع بوده است. کرونا نباید باعث توقف فعالیت‌های ما شود. ما به خاطر مردم و کشور امروز اینجا جمع شدیم تا تکلیف دوومیدانی مشخص شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش افزود: امیدواریم سهمیه‌های بیشتری برای المپیک بگیریم و مدال آور هم باشیم. احسان حدادی هم باید قول مدال دهد، البته باید قول استفاده از همه توان هم داده شود. همچنین امیدوارم در بازی‌های آسیایی بعدی رکورد خوبی در این رشته داشته باشیم.

علی نژاد با حضور در جمع خبرنگاران، درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز گفت: موضوع اساسنامه فدراسیون فوتبال و ایرادش این است که در مرداد سال جاری از فیفا و AFC سه نفر آمدند و ایرادات اساسنامه را گرفتند که باید با فیفا تطبیق داده شود. قرار بود این اتفاق رخ دهد و به فیفا ارسال شود اما به دلایل مختلف این اقدام از سوی فدراسیون ایران صورت نگرفته است.

او افزود: البته باید تاکید کنم که این مشکل برای همان اساس‌نامه سال 90 است. فدراسیون ما هم گفته است که اجازه دهید مجمع را برگزار کنیم و بعد این اقدام صورت بگیرد که تا الان خبری نشده است. این را هم باید بگویم‌ که‌ مشکل خیلی بزرگی نیست و به سرعت می‌توان این مشکل را برطرف کرد تا مجمع برگزار شود.

معاون‌ وزیر ورزش در مورد مشکلات قراردادهایی که‌ مدیران فوتبالی (مخصوصا استقلال و پرسپولیس) با مربیان‌ و بازیکن‌های خارجی می‌بندند نیز توضیح داد: خیلی از این‌ موضوعات توسط وزارت ورزش و نهادهای نظارتی بررسی شده است اما اینکه ما در یک قراردادی جریمه شده‌ایم به معنای تخلف در قراردادها نبوده و تنها به خاطر عمل‌ نشدن به توافقات طرفین است. خیلی از این افرادی که چنین قراردادهایی را بسته‌اند، تنها پول قرارداد خود را گرفته‌اند که در قبال آن‌کار کرده‌اند. البته دو ماهی می‌شود که به باشگاه‌ها نامه نوشته‌ایم که از این به بعد قبل از بستن قرارداد با وزارت‌ ورزش هماهنگ باشند.

او در مورد اصرار وزارت برای برگزاری مجمع دوومیدانی گفت: چهار ماه بود که‌ می‌خواستیم این‌ مجمع را در این تاریخ برگزار کنیم. اگر برگزار نمی‌کردیم با توجه به اینکه‌ کرونا در کشور وجود داشت و زمان اتمامش هم مشخص نیست، نمی‌توانستیم تاریخ دیگری برای مجمع مشخص کنیم. با توجه به اینکه ‌دوومیدانی سهمیه المپیک دارد منطقی نبود که نزدیک المپیک مجمع برگزار شود و در نتیجه باید تا شهریور یا مهر، این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد. ویروس بلاتکلیفی بسیار خطرناک‌تر از ویروس کروناست. در دو روز گذشته سالن فارسی ضد عفونی شده بود و امروز همه افراد با فاصله از هم در سالن نشسته بودند. تدابیر لازم برای برگزاری مجمع در شرایط خاص کشور اندیشیده شده بود.

او در مورد رای تلفنی مجمع نیز گفت: یکی از روسای هیات‌ها بیمار بود که به همین دلیل مانند برخی انتخابات در ادوار گذشته رای او را قبول کردیم. قبلا هم این اتفاق رخ داده و غیر قانونی نیست.

علی‌نژاد در پایان، در مورد انتقادات کیهانی مبنی بر اینکه تعدادی از اعضای مجمع را خلاف قانون انتخابات، اداره ورزش استان‌ها به جای روسای هیات‌ها انتخاب کرده‌اند، گفت: او نظر خود را گفت و در دبیرخانه حضور ندارد. بنده به عنوان ‌مسئول انتخابات این اقدامات را بررسی کرده‌ام.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها