کد خبر: 392939
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۳:۰۶:۲۲
| |

سامانه بارشی 55 نقطه سیستان و بلوچستان را فرا گرفت

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته سامانه بارشی نواحی مرکزی و برخی نقاط نیمه جنوبی استان را فرا گرفت و از 55 نقطه استان بارندگی گزارش شد.

سامانه بارشی 55 نقطه سیستان و بلوچستان را فرا گرفت
کد خبر: 392939
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۳:۰۶:۲۲

اعتمادآنلاین| محسن حیدری اظهار داشت:همانطور که انتظار می رفت بعدازظهر دیروز سامانه بارشی در استان فعال شد و حداقل 12 شهرستان استان را فرا گرفت.

وی با بیان اینکه بیشینه بارش این سامانه از ایستگاه گُشت در شهرستان سراوان با 16 میلی متر باران گزارش شده است، گفت: همچنین از ایستگاه های مهرستان 9، «کارواندر» و «نیلگان» خاش 8.5 و «کجدر» سرباز و «رحمان آباد ایرندگان» خاش 8 میلی متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این سامانه صبح امروز از مرزهای شرقی کشور خارج شد و ادامه فعالیت خود را در افغانستان و پاکستان ادامه می دهد.

حیدری بخش دیگری به وضعیت پیش روی جوی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی تا پنجشنبه در اکثر نقاط استان بویژه نوار شرقی و غربی ، وزش به نسبت شدید ادامه دارد.

وی با بیان اینکه وزش این باد در نقاط مستعد موجب خیزش خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود، افزود: توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتظار می رود روز جمعه از شدت وزش باد در سطح استان کاسته شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها