کد خبر: 392986
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کرونا درهای استادیوم‌ها را می‌بندد/ لیگ فرانسه بدون تماشاگر/ انگلیس هنوز تصمیم نگرفته مسابقات ورزشی را پشت درهای بسته برگزار کند

در ایتالیا، فرانسه و یونان حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع شده است. ایتالیا پس از بالا رفتن آمار مبتلایان، قرنطینه استان‌های شمالی را به کل این کشور گسترش داد و مسابقات ورزشی تا سوم آوریل به طور کامل لغو شدند.

کرونا درهای استادیوم‌ها را می‌بندد/ لیگ فرانسه بدون تماشاگر/ انگلیس هنوز تصمیم نگرفته مسابقات ورزشی را پشت درهای بسته برگزار کند
کد خبر: 392986
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اولیور داودن وزیر فرهنگ بریتانیا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی می‌گوید: در حال حاضر هیچ دلیلی وجود ندارد که مسابقات ورزشی بریتانیا بدون حضور تماشاگر برگزار شوند. وزرای دولت در حال رایزنی با مدیران ورزشی هستند تا در مورد اقدامات بعدی صحبت کنند اما داودن معتقد است شرایط شیوع ویروس کرونا در بریتانیا هنوز نیاز به چنین اقدامی ندارد.

لیگ فرانسه و یونان بدون حضور تماشاگر

در ایتالیا، فرانسه و یونان حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع شده است. ایتالیا پس از بالا رفتن آمار مبتلایان، قرنطینه استان‌های شمالی را به کل این کشور گسترش داد و مسابقات ورزشی تا سوم آوریل به طور کامل لغو شدند ( بیشتر بخوانیم ).

در حال حاضر توصیه پزشکان واضح است، هنوز نیازی به لغو مسابقات ورزشی نیست. برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران هم ضرورت ندارد. اما ما همچنان مشغول بررسی شرایط هستیم.

همچنین تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن روز دوشنبه اعلام کرد بازی این تیم با بوروسیا دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. با تمام این اوصاف، داودن در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته: «در حال حاضر توصیه پزشکان واضح است، هنوز نیازی به لغو مسابقات ورزشی نیست. برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران هم ضرورت ندارد. اما ما همچنان مشغول بررسی شرایط هستیم.» ( بیشتر بخوانیم )

وزیر فرهنگ بریتانیا در پاسخ به احتمال لغو مسابقات و اتفاقی مشابه آنچه در ایتالیا رخ داد گفته است: «ممکن است در آینده این اتفاق رخ دهد، اما مطمئنم که در حال حاضر هیچ نیازی به کنسل کردن مسابقات ورزشی نیست. در عین حال از اثرات اقتصادی و اجتماعی لغو مسابقات ورزشی به خوبی آگاهیم.»

ایتالیا پس از بالا رفتن آمار مبتلایان، قرنطینه استان‌های شمالی را به کل این کشور گسترش داد و مسابقات ورزشی تا سوم آوریل به طور کامل لغو شدند.

داودن در مورد احتمال بسته شدن موزه‌ها، گالری‌ها و کنسرت‌ها نیز توضیح داده: «تصور می‌کنم هنوز برای انجام چنین اقداماتی زود است. ما حتی نزدیک به چنین شرایطی هم نیستیم.»

تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن در بیانیه کوتاهی اعلام کرد تصمیم برگزاری بازی بدون تماشاگر به توصیه پلیس این کشور گرفته شده، همچنین به نظر می‌رسد بازی ولوز و المپیاکوس در لیگ اروپا نیز پشت درهای بسته انجام شود. دولت یونان روز یکشنبه اعلام کرد تمام مسابقات ورزشی طی یک ماه آینده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

کرونا در فرانسه

احتمال به تعویق افتادن المپیک توکیو شدت گرفت

با ادامه شیوع گسترده ویروس کرونا احتمال به تعویق افتادن المپیک توکیو نیز شدت گرفته است.

ایان راید مدیر برگزاری بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع (کشورهای همسود) سال 2020 در بیرمنگام انگلیس می‌گوید احتمال به تعویق افتادن المپیک وجود دارد: «ویروس کرونا چالش بزرگی پیش روی برگزارکنندگان المپیک قرار داده است. ما شرایط همکاران‌مان در توکیو را درک می‌کنیم. برنامه برگزاری مسابقات، پخش تلویزیونی، اسپانسرها و مستقر شدن ورزشکاران در دهکده المپیک تعیین شده و می‌دانیم که تغییر همه اینها تا چه حد دشوار خواهد بود، اما روشن است که سلامت مردم ازهر چیزی مهم‌تر است. پس اگر اوضاع بدتر شود، مطمئنم آنها راهی برای تغییر برنامه‌ها پیدا خواهند کرد، اما این چالش بسیار بزرگی است.»

کرونا در المپیک

قربانی بعدی کرونا کدام کشور است؟

تا امروز شیوع ویروس کرونا موجب قرنطینه ایتالیا و لغو مسابقات سری آ شده است. همچنین فیفا نیز اعلام کرده مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر در آسیا به تعویق خواهد افتاد. باید منتظر ماند و دید در صورت گسترش شیوع کرونا در دیگر کشورها چه سرنوشتی در انتظار مسابقات ورزشی آنها خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها