کد خبر: 393061
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۷:۰۹:۳۴
| |

شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران مطرح کرد:

تردد ماشین‌های دیزلی متهم اصلی آلودگی هوا در روزهای اخیر/ در محیط های بسته از مواد ضدعفونی کننده استفاده نکنید

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران در رابطه با اقدامات زیست محیطی شهرداری تهران برای مقابله با کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

تردد ماشین‌های دیزلی متهم اصلی آلودگی هوا در روزهای اخیر/ در محیط های بسته از مواد ضدعفونی کننده استفاده نکنید
کد خبر: 393061
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۷:۰۹:۳۴

اعتمادآنلاین| شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران در رابطه با اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با کرونا گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به طور مستقل کاری انجام نداده ولی همکاری هایی کرده ایم. یکی از موضوعاتی که اهمیت دارد بحث پسماندها به خصوص زباله های عفونی بوده است.

او افزود: از مکان های اسکان کارگری بازدید های مشترکی داشتیم و برنامه های مناسبتی محیط زیست را هم لغو کردیم. نمایشگاه بین المللی محیط زیست هم لغو شده است.

انصاری خاطر نشان کرد: استفاده از شوینده ها و مواد ضدعفونی مطرح بوده است و این مواد با پایه کلر استفاده می شود. واقعیت این است شهرداری تهران دستورالعمل ها را در رابطه با مشکلات این مواد برای محیط زیست تهیه نمی کند بلکه اجرا کننده هستیم.

مدیر سازمان محیط زیست شهرداری تهران افزود: بحث انتقال کرونا از حیوانات مطرح بوده است. دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت هنوز شواهدی دال بر انتقال کرونا از حیوانات محرز نشده ولی تماس کنترل شده داشته باشیم و دست ها ضدعفونی شود.

او با اشاره به برخی بنرهایی که در سطح شهر است، گفت: برخی بنر ها مورد اعتراض قرار گرفت که عنوان شده حیوان ستیزانه است ولی ما همه موضوعاتی که سازمان جهانی بهداشت مطرح کرده را درج کردیم و به دلیل دغدغه ای که وجود داشت برخی از این ها حذف شد.

انصاری در رابطه با اعمال مقررات محیط زیستی متفاوت بیان کرد: توصیه هایی وجود دارد که کلان است. حدالامکان از تردد غیر ضروری خودداری کنید و توصیه کلی است به خصوص اینکه طی هفته گذشته چند روز ناسالم برای گروه های حساس داشتیم.

مدیر سازمان محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: روی دفن اصولی پسماندهای عفونی تاکید داشتیم. از مردم می خواهیم در نایلکس در بسته گذاشته شود. از هر گونه حضور در مراسمات و تجمعات پرهیز شود و دست ها مکررا شستشو شود.

او با بیان اینکه این روزها خانه تکانی داریم، گفت: از مواد شوینده ای که انجام می دهیم بی رویه استفاده نشود و مصرف زیاد آن سمی و خطرناک هستند و احتیاط لازم وجود داشته باشد و در فضای بسته از استعمال مواد ضدعفونی کننده جلوگیری شود و جریان هوای آزاد تاکید می شود.

انصاری در رابطه با منابع آلوده کننده تهران علی رغم کاهش تردد ها اظهار کرد: با پدیده وارونگی دما مواجه بودیم ولی در نظر داشته باشید آلاینده شاخص تردد ماشین های دیزلی عامل ایجاد ذرات کمتر از 2.5 میکرون بوده و محدودیتی در این شرایط نداشتیم.

مدیر سازمان محیط زیست شهرداری تهران اضافه کرد: به هر صورت بارگذاری زیاد خودروها را داریم و اگر طبق روال تردد داشتیم شاخص آلودگی بسیار بیشتر بود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها