کد خبر: 393357
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۹:۰۱:۲۵
| |

مهدی جمالی نژاد، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

مراجعات مردمی به شهرداری‌ها باید به حداقل برسد

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر ضرورت کاهش تجمعات بر اتخاذ تدابیری به منظور به حداقل رساندن مراجعات مردمی شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته و انجام امور شهرداری‌ها ازطریق پورتال‌ها و سامانه‌ها تاکید کرد.

مراجعات مردمی به شهرداری‌ها باید به حداقل برسد
کد خبر: 393357
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۹:۰۱:۲۵

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی نژاد، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، که امروز در نشست ویدیوکنفرانس مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداریها سخن می‌گفت، افزود: با توجه به وظایف و جایگاه دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها در برنامه‌ریزی مدیریت شهری استان و نظارت بر فعالیت‌های شوراها و شهرداری به منظور حفظ سلامت مردم، باید برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای کاهش هرگونه تجمع شهروندان در شهرداری‌ها و برنامه‌های انتهای سال در برخی اماکن نظیر آرامستان‌ها صورت پذیرد.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی شهرداری‌ها در نظافت و ضدعفونی محیط شهر بر برنامه‌ریزی به منظور ضدعفونی و گندزدایی مستمر فضاهای اطراف مراکز درمانی شهرها با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه با تاکید بر همراهی شوراهای اسلامی شهرها برای تحقق برنامه‌ها و اقدامات قابل انجام توسط شهرداری‌ها گفت: بسیج امکانات و تجهیزات شهرداری‌ها برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در حال حاضر اولویت اصلی مدیریت شهری است و این مهم باید با جدیت از سوی تمامی دست‌اندرکاران این عرصه، به‌ویژه دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها پیگیری شود و نظارت‌های لازم صورت پذیرد.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: اگر یک شهر نکات بهداشتی را رعایت نکند، قطعا زحمات سایر شهرهای استان در زمینه جلوگیری از انتشار کرونا هدر خواهد رفت و این غیرقابل قبول است و ضرورت دارد اقدامات تمامی شهرداری‌ها و شوراهای استان در زمینه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به‌طور مستمر از سوی استانداری‌ها پایش و ارزیابی شود.

وی همچنین بر اطلاع‌رسانی فراگیر و موثر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری‌ها وشوراها با هدف ایجاد آرامش روانی به شهروندان و به کار گیری ظرفیت واحدها و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها برای آموزش شهروندی و آرامش اجتماعی تاکید کرد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای تعویق دو ماهه عوارض شهرداری‌ها با همکاری شوراها گفت: لازم است تدابیر لازم به منظور کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها در زمینه اخذ اجاره اتخاذ شود.

جمالی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش بر آمادگی شهرداری‌ها برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی ناشی از بارش‌های بهاری و جلوگیری از بروز خسارت تاکیدکرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وی همچنین متذکر شد: تمامی شهرداری‌ها از سال آینده باید مطابق برنامه‌های تدوین شده و برنامه محور حرکت کنند و نقش دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها در این مبحث برای ارایه راهنمایی‌های لازم و نظارت بر شهرداری‌ها مهم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها