کد خبر: 393659
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۶:۲۸:۲۴
| |

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس:

تشریح جزئیات نامه کمیسیون بهداشت به رئیس‌جمهور درباره کرونا/ چرخه حرکت ویروس باید متوقف شود

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس از ارسال نامه کمیسیون بهداشت به رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: در این نامه خواستار در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا و توقف چرخه حرکت ویروس شدیم.

تشریح جزئیات نامه کمیسیون بهداشت به رئیس‌جمهور درباره کرونا/ چرخه حرکت ویروس باید متوقف شود
کد خبر: 393659
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۶:۲۸:۲۴

اعتمادآنلاین| ‌ مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس در تشریح جزئیات ارسال نامه کمیسیون بهداشت و درمان به رئیس‌جمهور، گفت: در این نامه خواستار توجه جدی به جابه‌جایی مردم، سفرهای بین استانی، قرنطینه خانگی و تعطیلی ادارات شدیم و از رئیس جمهور خواستیم تا مصائب ناشی از این ویروس را جدی بگیرند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نامه مذکور همچنین از وزارت بهداشت و درمان درخواست کردیم تا نسبت به کنترل و جلوگیری از تشدید شیوع کرونا و پشتیبانی منابع اقدامات لازم را انجام دهند.

چرخه حرکت ویروس کرونا باید متوقف شود

پزشکیان با بیان اینکه موضوعات را پیگیری خواهیم کرد، افزود: در صورتی که نتوانیم چرخه حرکت ویروس کرونا را قطع کنیم، تلفات چند برابر می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مردم باید از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند، گفت: ما درنامه‌ درخواستی خود به رئیس‌جمهور به این موضوع به صورت جدی پرداختیم. دولت به کمک نیروهای امنیتی باید مانع سفرهای غیرضرور شود. همچنین درخواست کردیم تا از اختصاص بنزین مازاد برای نوروز جلوگیری کنند، هرچند مجلس در گذشته این موضوع را تصویب کرده است.

دولت از بحرانی شدن سایر استان‌ها جلوگیری کند

وی با بیان اینکه دولت باید چرخه حرکت ویروس کرونا را قطع کند، افزود: جلوگیری از تشدید شیوع ویروس موجب کنترل بیماری می‌شود اما در غیر این صورت مشکلات بسیاری پیدا می‌کنیم و استان‌های دیگری غیر از قم، گیلان، مازندران، کاشان و تهران بحرانی می‌شوند.

پزشکیان معتقد است: اعلام وضعیت حکومت نظامی در این شرایط لازم است اما اگر امکان حکومت نظامی نیست باید افرادی که با بیماران سر و کار دارند قرنطینه شوند. آزادی افراد در سطح جامعه به معنای ترور دیگران است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت، حاکمیت و سران قوا باید با قاطعیت این کار را انجام دهند، کار با حرکات پاندولی و آرام پیش نمی‌رود. کشور چین با تمهیداتی که اتخاذ کرد امروز شاهد کاهش مبتلایان به ویروس کرونا است لذا ما هم باید به تمهیدات خود سرعت ببخشیم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها