کد خبر: 394020
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۰۸:۱۸:۰۰
| |

مدیر فنی تیم ملی شنا:

کار تیم ملی شنا برای کسب سهمیه المپیک سخت شد

محسن سمیع زاده گفت: از هفته گذشته که مسابقات انتخابی المپیک لغو شد، تمرینات ملی پوشان را تعطیل کردیم و اگر شرایط ایجاد شود از نیمه دوم نوروز دوباره تمرینات را ادامه خواهیم داد.

کار تیم ملی شنا برای کسب سهمیه المپیک سخت شد
کد خبر: 394020
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۰۸:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیر فنی تیم ملی شنا در مورد مسابقات انتخابی المپیک گفت: در سال کسب سهمیه المپیک هستیم، شناگران ما 10 ماهی تمرینات سخت و فشرده را دنبال کردند تا بتوانند در اواخر اسفند ماه در یک یا دو مسابقه انتخابی المپیک که از قبل توسط فدراسیون هماهنگ شده بود شرکت کنند. ما هم خوشبین بودیم که ورزشکارانمان می توانند حدنصاب های المپیک را کسب کنند. ما در بسیاری از ماده ها از جمله 50 متر آزاد تنها کمتر از 20 صدم ثانیه با حد نصاب المپیک فاصله داریم. ملی‌پوشان ما 10 ماه تلاش کردند و در تمرینات سنگ تمام گذاشتند، اما مسابقات لغو شد.

مدیر فنی تیم ملی شنا ادامه داد: متاسفانه ویروس کرونا جهانی شد و تمام برنامه های ما را برهم ریخت. مسابقاتی در ایتالیا بود که خود ایتالیا یکی از کشورهای درگیر کروناست. برای ویزای مجارستان هم اقدام کرده بودیم که اعلام کرد در این شرایط می خواهد مسابقاتش را در حد ملی برگزار کند. ما هم از هفته پیش به ناچار تمرینات ورزشکاران را لغو کردیم. می دانید که تمرینات شنا فیزیولوژیکی است و باید در پایان فصل مسابقه بدهند، نتایج بررسی شود و بعد فصل بعدی آغاز شود. ملی پوشان نمی‌توانند دائم در تمرین باشند. باید بین تمریناتشان وقفه داشته باشند وگرنه آسیب خواهند دید.

وی در مورد ادامه تمرینات تیم ملی گفت: از هفته گذشته تمرینات را لغو کردیم تا ورزشکاران کمی استراحت کنند. اگر شرایط ایجاد شود از نیمه دوم نوروز دوباره تمرینات را ادامه خواهیم داد. هر چند تا اوایل تیر فصل کوتاهی خواهیم داشت اما امیدواریم نتایجی که انتظار داریم حاصل شود.

سمیع زاده در مورد حضور تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک گفت: ما تا اوایل تیرماه زمان داریم تا مجددا در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم. البته اگر تغییر خاصی در زمان برگزاری المپیک نباشد و مسابقات به تعویق نیفتد. تا 10 تیرماه فرصت هست تا شناگران دوباره به آب بزنند و شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک امتحان کنند.

مدیر فنی تیم ملی در مورد مشکلات پیش رو گفت: باید بپذیریم که با این مشکلات کار بسیار سختی در پیش خواهیم داشت. علی رغم اینکه شانس کسب سهمیه وجود داشت اکنون با زمان کوتاهی که در فصل بعدی تمرینها خواهیم داشت کار دشوار شده است. فصل بعدی که از هفته دوم فروردین آغاز می‌شودتا زمان مسابقات بسیار کوتاه خواهد بود. ضمن اینکه ماه مبارک رمضان را هم در پیش خواهیم داشت. البته ما ناامید نیستیم و باید با امید زندگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: من در گذشته هم گفته ام ورزشکارانمان توانایی کسب سهمیه را دارند، اما همانطور که برای موفقیت، تیم ملی به تمرین نیاز دارد به مسابقه هم نیاز است. باید ملی پوش مسابقه دادن را هم تمرین کند. تیم ملی واترپلو بعد از 44 سال در بازی های آسیایی مدال گرفت هرچند نتیجه تلاش بازیکنان و کادر فنی بود اما مسابقات تدارکاتی هم بی تاثیر نبود. با هماهنگ کردن دیدارهای تدارکاتی توسط فدراسیون این اتفاق خوب برای واترپلو رقم خورد. در شنا هم همینطور است و نیاز به مسابقه است. نمی‌توان دل را به یک مسابقه خوش کرد. با انسان ها سروکار داریم و ممکن است یک ورزشکار در یک مسابقه نتواند بر احساسات خود غلبه کند و نتیجه بگیرد. اگر ورزشکار در چندین مسابقه شرکت کند علی رغم مشکلات و کوتاهی فصل تمرینات می توانیم به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: سال خوبی بود تمرینات خوبی داشتیم، اما ویروس کرونا سر ناسازگاری گذاشت. امیدوارم هر چه زودتر کرونا تحت کنترل درآید و شرایط برای همه به حالت عادی در آید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها