کد خبر: 394237
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۲:۱۸:۵۱
| |

محمدحسین صادقی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه:

قطع زنجیره انتقال کرونا از طریق در خانه ماندن مردم حاصل خواهد شد/ مردم نگران نباشند، مشکلی در تامین مایحتاج نداریم

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به شایعاتی که در خصوص تعطیلی برخی اصناف تامین کننده مایحتاج مردم مطرح شده، گفت: مردم نگران تامین مایحتاج خود نباشند، این واحدها به فعالیتشان ادامه می‌دهند.

قطع زنجیره انتقال کرونا از طریق در خانه ماندن مردم حاصل خواهد شد/ مردم نگران نباشند، مشکلی در تامین مایحتاج نداریم
کد خبر: 394237
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۲:۱۸:۵۱

اعتمادآنلاین| محمدحسین صادقی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، امروز(24 اسفند) در نشست با برخی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت کرونا استان، بابیان اینکه قطع زنجیره انتقال این ویروس از طریق در خانه ماندن مردم و عدم حضور در اجتماعات است، اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از شهروندان این توصیه را جدی گرفته‌اند و نمونه آن را در جمعه غریبان هفته گذشته دیدیم که مردم در آرامستان ها حضور پیدا نکردند. البته متاسفانه برخی دیگر از شهروندان این بحران را جدی تلقی نمی‌کنند و ترددهایی در سطح شهر دارند.

به گزارش ایسنا، دادستان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور کاهش تردد مردم از صنوفی که با تامین مایحتاج ضروری مردم ارتباطی ندارند، خواسته‌ایم تا اطلاع ثانوی فعالیت خود را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کسبه این دستورالعمل را اجرایی کرده‌اند، افزود: فروشگاه‌های عرضه پوشاک، لوازم خانگی، موبایل و... عموم این صنوف را تشکیل می‌دهند.

صادقی در ادامه از مردم هم خواست خریدهای غیرضروری شب عید خود را به زمان فروکش کردن کرونا موکول کنند.

وی همچنین نسبت به شکل گیری بازارهای هفتگی در برخی از مناطق شهر همچون پارک شرقی و دولت آباد و نیز بازار پرنده فروشان هشدار داد و گفت: در خیابانهای نوبهار و مدرس نیز تجمع مردم وضعیت را نگران کننده می‌کند، لذا گشتی مشترک با حضور تعدادی از دستگاه های ذیربط تشکیل داده‌ایم تا روزانه چند نوبت فعالیت صنوف در این خیابانها را رصد کنند.

دادستان کرمانشاه با اشاره به زیان مالی تعدادی از کسبه و بازاریان کرمانشاه در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: نسبت به تعهدات مالی کسبه و بازاریان آگاه هستیم و دولت نیز تمهیداتی برای حمایت از آنها اندیشیده، اما از سوی دیگر از مالکین واحدهای تجاری که در اجاره هستند می‌خواهیم که در این شرایط همراهی بیشتری با مستاجرینشان داشته باشند.

وی افزود: از صدا و سیما هم انتظار می‌رود برای تشویق مردم و تشکیل کمپین هایی در این زمینه، نمونه هایی از کارهای خیری که داشته‌ایم را معرفی کند.

صادقی رصد و کنترل ورودی شهر، تعطیلی رستوران ها و اماکن پذیرایی، سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی سرکشی به مهمانپذیرها و خانه مسافرها و... را از دیگر اقدامات مورد توجه اعلام کرد که باید با جدیت بیشتری رصد شود.

وی در ادامه گفت: شهرداری هم باید برنامه‌هایی که هر ساله به مناسبت پیشواز نوروز برگزار می کرد را لغو کند. همچنین در این شرایط هم ضرورتی برای رنگ آمیزی جدول‌ها وجود ندارد تا افرادی که مشغول انجام این فعالیت هستند در معرض خطر قرار نگیرند.

دادستان کرمانشاه در ادامه با انتقاد از برخی برنامه‌های تبلیغاتی صداوسیما در این ایام عنوان کرد: در برخی از این تبلیغات، مردم همانند روزهای عادی به خرید از فلان مغازه یا فروشگاه دعوت می‌شوند که باید در این رابطه بازنگری صورت گیرد.

وی به برخی از مصوبات ستاد مدیریت کرونا در استان هم اشاره کرد و گفت: دستور تعطیلی بانوان شاغل در ادارات دولتی و ادامه فعالیت دستگاه‌ها با 25 درصد ظرفیت از جمله این مصوبات است که باید اجرایی شود و اگر دستگاهی رعایت نکند، تذکر می‌دهیم.

صادقی در ادامه بااشاره به برخی شایعات در خصوص تامین اقلام اساسی مردم، اعلام کرد: درحال حاضر هیچ مشکلی برای تامین مایحتاج مردم در کرمانشاه وجود ندارد و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی یادآورشد: با افرادی که با انتشار چنین اخبار و شایعاتی باعث ایجاد استرس و اضطراب بین مردم می‌شوند، پس از شناسایی توسط پلیس فتا، برخورد می‌کنیم.

دادستان کرمانشاه در ادامه به کشتار غیرمجاز دام در تعدادی از محلات کرمانشاه اشاره کرد و خواستار جمع شدن بساط افرادی که این فعالیت را انجام می‌دهند بویژه در محله دولت آباد شد.

وی همچنین با اشاره به معضل زباله گردها و کودکان کار در سطح شهر عنوان کرد: طبق مصوبات ستاد مدیریت کرونا در استان، شهرداری باید در طول روز دو یا سه نوبت مخازن زباله را خالی کند.

صادقی به در پیش بودن جمعه آخر سال هم اشاره کرد و گفت: از مردم می خواهیم این هفته هم به مانند هفته گذشته در آرامستان‌ها حضور پیدا نکنند.

وی خواستار نظارت جدی در امر توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم از سوی دستگاه‌های متولی شد و افزود: از همه سازوکارهای قانونی برای حفظ سلامت مردم استفاده می کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها