کد خبر: 394295
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۳:۳۹:۵۶
| |

اگر کارت هوشمند ملی‌مان را گم کردیم، چه کنیم؟

سیدعلی شفیعی، مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان، گفت: برای دریافت کارت المثنی باید به ادارات ثبت‌احوال مراجعه کرد.

اگر کارت هوشمند ملی‌مان را گم کردیم، چه کنیم؟
کد خبر: 394295
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۳:۳۹:۵۶

اعتمادآنلاین| سیدعلی شفیعی، مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان، با بیان اینکه اگر کارت هوشمند ملی و شناسنامه فردی مفقود شد یا به سرقت رفت چه اقدامی باید انجام دهد، گفت: فرد بایستی برای دریافت کارت هوشمند ملی المثنی به دفاتر ثبت‌احوال مراجعه کند، زیرا دفاتر پست و پیشخوان کارت هوشمند ملی المثنی صادر نخواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: همچنین در خصوص مفقود شدن شناسنامه نیز افراد می‌بایست برای دریافت شناسنامه المثنی به دفاتر پست و پیشخوان مراجعه کرده که پس از درخواست، برای آن‌ها صادر خواهد شد.

وی افزود: در صورت مفقود شدن کارت هوشمند ملی، آن کارت باطل شده و فرد بایستی برای صدور مجدد کارت ثبت‌نام انجام دهد که البته این افراد شامل مرحله پیش‌ثبت‌نام نمی‌شوند.

شفیعی با بیان اینکه کارت‌های ملی جدید، هوشمند بوده و امکان سوءاستفاده از آن وجود ندارد، گفت: بنابراین نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت، زیرا در حین ثبت‌نام، اسکن اثر انگشت و امضای دیجیتال فرد ثبت‌ شده که این امر از سوءاستفاده کارت هوشمند ملی جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان یادآور شد: گاهی یابنده کارت هوشمند ملی و یا شناسنامه آن را به صندوق پست انداخته و در نهایت اداره پست این موارد را به اداره ثبت‌احوال ارسال می‌کنند. افرادی که مدارک شناسایی خود را گم کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پرتال ثبت‌احوال و در بخش مدارک پیدا شده با ثبت کارت ملی خود، از پیدا شدن مدرک شناسایی و واصل شدن آن به اداره ثبت‌احوال، اطمینان حاصل کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها