کد خبر: 394779
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۶:۴۱:۴۶
| |

احد بناگذار، متخصص طب سنتی تشریح کرد؛

گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی

یک متخصص طب سنتی با تشریح گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی، گفت: فراموش نکنید که گیاهان دارویی می‌توانند عارضه داشته باشند، مصرف گیاهان دارویی همراه با داروهای شیمیایی نیز می‌تواند تداخل دارویی و عارضه ایجاد کند، همچنین ادعای درمان تمام بیماری‌ها توسط طب سنتی نادرست است.

گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی
کد خبر: 394779
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۶:۴۱:۴۶

اعتمادآنلاین| احد بناگذار، متخصص طب سنتی، گزنه را یکی از گیاهان دارویی دارای خاصیت ضد ویروسی و تعدیل کننده سیستم ایمنی عنوان و اظهار کرد: دو الی سه گرم از گیاه خشک و خرد شده گزنه را به 150 میلی لیتر آب جوش افزوده و پس از 10 الی 15 دقیقه صاف و میل کنید.

وی با تاکید بر اینکه گیاه گزنه در دوران بارداری و شیردهی یا در صورت ابتلا به بیماری‌های شدید قلبی و کلیوی نباید مصرف شود، گفت: قاعده آور، محرک رحم و استروژنیک بودن و قابلیت سقط جنین از جمله عوارض این گیاه به شمار می‎آید.

وی، خاطرنشان کرد: گیاه دارویی گزنه با ضد انعقادها، داروهای ضد افزایش فشارخون، داروهای ضد دیابت، تضعیف کننده سیستم ایمنی و با گلبولین انسانی متصل شونده به هورمون‌های جنسی و مکمل‌های آهن، تداخل دارد.

پزشک و متخصص طب سنتی ایرانی در ادامه با اشاره به خواص گیاه دارویی آویشن در تقویت سیستم ایمنی بدن، اظهار کرد: این گیاه اثرات ضد ویروسی، خلط آور، ضد نفخ و ضد التهابی دارد، یک الی دو گرم از گیاه خشک و خرد شده را به 150 میلی لیتر آب جوش افزوده و پس از 15-10 دقیقه صاف کرده و بنوشید.

وی بر ضرورت منع مصرف گیاه دارویی آویشن در دوران بارداری و شیردهی، کودکان زیر یک سال و بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید، تاکید کرد.

عضو انجمن علمی طب سنتی، در ادامه با بیان اینکه شیرین بیان هم دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد التهابی و بهبود عملکرد مخاطات تنفسی است، گفت: دو الی چهار گرم ریشه شیرین بیان خرد یا پودر شده را در 150 میلی لیتر آب و سه بار در روز بعد از وعده‌های غذایی به صورت جوشانده و یا دم کرده مصرف کنید، اما مدت مصرف دارو نباید بیش از شش هفته باشد.

وی، متذکر شد: آویشن در مواردی مانند کاهش فزاینده سطح پتاسیم در خون، دیابت، نارسائی شدید کلیوی، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات کبدی، بارداری و شیردهی، منع مصرف دارد.

وی، یادآور شد: آویشن با داروهای ضد افزایش فشار خون، کورتیکواستروئیدها، دیگوکسین، استروژن‌ها ، فوروزماید، دیورتیک‌های نگهدارنده پتاسیم، اتاکرینیک اسید، انسولین و ضد انعقادها تداخل دارد.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه گاو زبان ایرانی نیز تقویت کننده عمومی بدن بوده و خاصیت ضد ویروسی و ضد سرفه دارد، گفت: سه الی چهار گرم گل گاو زبان را در 250 میلی لیتر آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کرده و بعد از صاف کردن آن را دو قسمت کرده و به فاصله 12 ساعت مصرف کنید.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه مصرف گل گاو زبان هم در بارداری و شیردهی ممنوع است، گفت: این گیاه دارویی با داروهای بیهوشی، ضد تشنج، ضدانعقاد، ضد التهاب غیر استروئیدی، فنوتیازین‌ها و مکمل‌های آهن تداخل دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها