کد خبر: 394840
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۸:۱۸:۰۷
| |

سهم گروه‌های مردمی در مقابله با کرونا

گروه‌های مردمی و خیران در هر عرصه‌ای که ورود کرده‌اند، منشا خیر و برکات شده‌اند و با مشارکت و حضور پررنگ خود، بار زیادی از دوش دولت و مسوولان برداشته‌اند؛ آنان این بار نیز پا در عرصه مقابله با ویروس کرونا گذاشته‌اند و به دنبال ادای سهم خود در طرح مبارزه ملی با این ویروس هستند.

سهم گروه‌های مردمی در مقابله با کرونا
کد خبر: 394840
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۸:۱۸:۰۷

اعتمادآنلاین| حضور مردم و خیران در بسیاری از امور جامعه از قبیل مدرسه سازی، عمران، کمک به نیازمندان، کارآفرینی، امنیت و آزادی زندانیان پررنگ بوده و این حضور همواره مایه دلگرمی و امید به آینده در جامعه شده است.

با شیوع کرونا در کشور و به رغم مشکلات و تنگناهای اقتصادی، خیران این بار نیز آستین ها را بالا زده اند و با ورود در حوزه سلامت و بهداشت و تامین اقلام مورد نیاز بیمارستان ها و کادر درمانی، به دنبال ایفای نقش خود در این حوزه خطیر هستند.

یکی با خرید و اهدای ماسک و دستکش، دیگری با کمک به راه اندازی بخش تولید مواد ضدعفونی کننده، آن یکی با خرید دستگاه اکسیژن ساز و دیگری با اهدای کمک نقدی، سهم خود را در این برهه حساس ایفا می کنند تا کشور به سلامت از بحرانی که در آن قرار گرفته عبور کند.

بدون شک، عبور از بحران کرونا با کار جمعی و همت عمومی امکان پذیر خواهد بود و کمک به خط مقدمی های جبهه مقابله با کرونا، وظیفه آحاد مردم بوده و هر فردی باید به نوبه خود، وظیفه ای را که در قابل جامعه و سلامت و امنیت عمومی دارد، ایفا کند.

در نخستین روزهای شیوع این ویروس در کشور و آذربایجان شرقی، با کمیاب شدن اقلام بهداشتی و ماسک و دستکش ویژه کادر درمانی در مراغه نیز یک خیر مراغه ای و مالک شرکت صنایع غذایی در اقدامی تحسین برانگیز، 20 هزار و 500 عدد ماسک معمولی، 400 ماسک فیلتردار، 6 هزار عدد دستکش لاتکس به بیمارستان امیرالمومنین، دانشکده علوم پزشکی، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و نظام پزشکی شهرستان اهدا کرد تا کادر درمانی این بیمارستان و افرادی که بیشتر در مرعرض خطر هستند با خیالی مطمئن به انجام وظیفه و مقابله با ویروس کرونا بپردازند.

این خیر در اقدامی دیگر 10 هزار ماسک معمولی، 100 ماسک فیلتردار و یک هزار دستکش به کادر درمانی شهرستان بناب اهدا کرد.

یکی دیگر از خیران شهرستان مراغه نیز 150 هزار جفت دستکش بیمارستانی به مراکز درمانی شهرستان اهدا کرد تا به قول خود، گامی در راستای مقابله با شیوع این ویروس خطرناک برداشته باشد.

یکی از خیران هشترودی و مدیر عامل کارخانه آرد این شهرستان نیز در راستای حمایت از مدافعان سلامت و پشتیبانی از آنها، مبالغی را جهت خرید اقلام بهداشتی مورد نیاز به بیمارستان های هشترود و چاراویماق اهدا کرد.

نظیر چنین اقداماتی در آذربایجان شرقی و کشور بسیار است و خیران در راستای فرمان الهی که عدل و احسان را امر فرموده، در بسیاری از امور کشور پیشقدم شده اند و در مقابله با ویروس کرونا که سلامت، امنیت و اقتصاد کشور را هدف قرار داده است، در کنار مردم و دولت قرار گرفته اند.

در کنار خیران، تشکل ها و سمن ها نیز برای تامین اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز مردم و همچنین آگاه سازی جامعه وارد عمل شده اند و با تامین و توزیع این اقلام و توزیع بروشورهایی در مورد بیماری کرونا و برگزاری دوره های آموزشی به صورت مجازی، به دنبال ریشه کردن این بیماری و عبور دادن کشور از بحران هستند.

علاوه بر این گروه های جهادی مراغه نیز تولید 60 هزار عدد ماسک تنفسی پارچه‌ای را در راستای مقابله با این ویروس آغاز کرده اند.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: این ماسک‌ها با مشارکت 50 نفر از بانوان حوزه بسیج خواهران و بسیج سازندگی مراغه آغاز شده است.

سرهنگ رشیدی افزود: برای این کار، گارگاهی در حوزه بسیج خواهران با 15 دستگاه چرخ خیاطی و زیگزاگ تجهیز و بسیجیان در دو شیفت کاری ماسک‌های تنفسی تولید می‌کنند.

وی افزود: ماسک‌های در این کارگاه بصورت رایگان در اختیارمردم و کادر درمانی بیمارستان‌های شهر قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: مواد اولیه و پارچه این ماسک‌ها نیز به همت بسیج اصناف و صنف پارچه فروشان مراغه تامین شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: هم اکنون بیش از 30 گروه جهادی در قالب دانشجویان، اصناف، طلاب، محلات، پزشکی و روستایی در امر مبارزه کرونا در قالب ضدعفونی محلات و معابر شهر، تامین مایحتاج مردم فعالیت می‌کنند.

دانش آموزان مدارس مراغه‌ نیز برای ایفا نقش در طرح ملی مبارزه با کرونا و ادای سهم خود وارد عرصه تولید ماسک شده اند و روزانه بیش از یک هزار ماسک تولید می کنند.

در این طرح 30 نفر از مربیان خیاطی و دانش آموزان مشارکت دارند.

همه مردم و از همه قشرها و گروه ها، دست به دست هم داده اند تا بر این بیماری غلبه کنند و عمل به توصیه های بهداشتی و رعایت موارد ایمنی در کنار حس مسوولیت، کلید رمز موفقیت در برابر این بیماری خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها