کد خبر: 394850
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۸:۲۴:۳۷
| |

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد

اجرای طرح بیماریابی کرونا برای 60‌ هزار خانوار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از اجرای طرح بیماریابی‌ خانه به خانه برای 60 هزار خانوار در شهرستان‌های رفسنجان و انار به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

اجرای طرح بیماریابی کرونا برای 60‌ هزار خانوار
کد خبر: 394850
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۸:۲۴:۳۷

اعتمادآنلاین| احمد جمالی زاده شبانگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح بیماریابی خانه به خانه از 10 روز قبل در شهرستان های رفسنجان و انار با هدف شناسایی بیماران مبتلا به کرونا آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: پرسنل، عوامل مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت در روستاها و شهرهای این 2 شهرستان به منظور پایش سلامت افراد تاکنون با 60 هزار خانوار تماس تلفنی برقرار کرده اند.

جمالی زاده ادامه داد: در این تماس ها ضمن دریافت اطلاعات سلامت اعضای خانواده به منظور شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خانواده ها، آموزش های لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری ارائه می شود.

وی تصریح کرد: نیروهای مراکز بهداشتی شهرستان های رفسنجان و انار از سرپرست خانوار شرح حال سلامت اعضای خانواده را مانند علائم تب و لرز، تنگی نفس، بیماری های زمینه ای کلیوی، قلبی و ریوی، بیماری های زمینه ای قلبی ریوی، تنفسی و کلیوی جویا می شوند.

جمالی زاده ادامه داد: همچنین در ارتباط تلفنی پرنسل بهداشتی با خانوارهای روستایی توصیه ها و آموزش هایی شامل رعایت نکات بهداشتی، نحوه خرید و مصرف نان، نحوه ضدعفونی خریدهای منزل، ضدعفونی و گندزدایی منزل به سرپرست خانوار داده می شود تا سطح آگاهی مردم از چگونگی انتشار ویروس کرونا افزایش یابد و بتوانند با این ویروس مقابله کنند.

وی تصریح کرد: برای شست و شو و ضدعفونی کردن اماکن پرتردد و عمومی رفسنجان نیز مواد گندزدایی به همت ‌شهرداری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این منطقه تهیه و در اختیار خادمین موکب های اهل بیت (ع) قرار گرفته که در سه نوبت 14 پمپ بنزین، پنج جایگاه پمپ گاز در شهر رفسنجان با نظارت نیروهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی شد.

جمالی زاده با اشاره به اینکه با رعایت نکات ساده این بیماری را شکست خواهیم داد اظهار داشت: همچنین طی این مدت در سه نوبت دستگاه های خودپرداز در سطح شهر رفسنجان شست و شو و ضدعفونی شدند که این فعالیت ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برای متولیان 77 مسجد شهرستان رفسنجان آموزش های گندزدایی ارائه و این مساجد گندزدایی شده اند تصریح کرد: همچنین مراکز پرتردد، مراکز تاکسی های بین شهری، پارک ها، معابر اصلی شهر، فرودگاه، بوستان ها، وسایل ورزشی، امامزاده ها و سرویس های بهداشتی بین جاده ای، ایستگاه های اتوبوس، ترمینال مسافربری، اتوبوس ها و خط واحدهای درون شهری از جمله مراکزی بود که برای جلوگیری از شیوع کرونا گندزدایی و ضدعفونی شده است.

340 هزار نفر از جمعیت شهرستان‌ های رفسنجان و انار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قرار دارند و خدمات بهداشتی و درمانی به این جمعیت ارائه می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها