کد خبر: 394865
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۸:۳۵:۵۳
| |

فرصتی برای عشق‌ورزی فراهم کنیم

چگونه در این روزها اضطراب را از کودکان و نوجوانان دور کنیم و شرایط بحران را کنترل کنیم؟ با توجه به این شرایط پیش آمده ما باید ابتدا اضطراب و نگرانی خودمان را حل کنیم و بحران اضطراب را در خودمان مدیریت کنیم و بعد با کودک و نوجوان خود بدون اضطراب تعامل کنیم.

فرصتی برای عشق‌ورزی فراهم کنیم
کد خبر: 394865
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۸:۳۵:۵۳

اعتمادآنلاین| سریع نگوییم اصلاً مشکلی نیست اجازه دهیم کودک و نوجوان ما تمام حرف هایش را بگوید، اضطراب هایش را مطرح کند بعد ما با درایت و مدیریت آن را نرمال کنیم و این امنیت را بدهیم که درست است این روزها بیماری خطرناکی در جامعه فراگیر شده است ولی فقط برای ما نیست همه جامعه درگیر هستند و با رعایت اصول بهداشتی و کنار هم بودن از این بحران هم مثل تمام مشکلات و بحران ها بیرون می آییم. حتی برای کودکان با گفتن یک قصه خلاقانه در مورد کرونا از اضطرابش کم کنیم

.

والدین سعی کنند این روزها که وقت بیشتری دارند با نوجوانان خود تعامل صمیمی تری داشته باشند و تمام صحبت های نوجوان را بدون مشاجره گوش کنند و همچنین به نوجوانان اجازه دهند با مدیریت خود با دوستان و همسالان ارتباط تلفنی صوتی و تصویری داشته باشند. زیرا نوجوانان تعامل با دوستان را به خانواده ترجیح می دهند.

اجازه ندهیم خانه نشین شدن نوجوانان باعث پایین آمدن خلق آنها شود و بعد ها با مشکل خلق پایین، افسردگی و مشکلات این چنینی مواجهه شوند. بیشتر کنار آنها باشیم، بازی ها و سرگرمی های گروهی ابداع کنیم. با توجه به اینکه این شرایط نا مساعد است ما موظف هستیم ابزار و بستر مشغولیت را برای کودکان و نوجوانان خود را فراهم کنیم.

هیجانات را مدیریت کنیم و این چند روز بودن در خانه را فرصتی برای عشق ورزی فراهم کنیم نه محیطی برای چالش های قدیمی تا با همراهی هم از این چالش عبور کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها