کد خبر: 395203
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۰۷:۳۳:۵۰
| |

شهاب الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس:

آمریکا اگر واقعا انسان‌دوست است امکان تبادل دارو و تجهیزات را فراهم کند

نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: کنار رفتن تحریم حوزه درمانی و بهداشتی در شرایط کنونی که سلامت مردم در خطر است، کاری انسانی است.

آمریکا اگر واقعا انسان‌دوست است امکان تبادل دارو و تجهیزات را فراهم کند
کد خبر: 395203
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۰۷:۳۳:۵۰

اعتمادآنلاین| شهاب الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس، با تاکید بر ضرورت مداخله جهانی برای کنار رفتن تحریم های حوزه درمانی و بهداشتی، بیان کرد: آمریکایی ها اعلام می کنند که ما دارو را تحریم نکردیم اما واقعیت اینگونه نیست. آمریکا که شعار انسان دوستی سر می‌دهد، اگر واقعا راست می‌گوید امکان تبادل دارو و تجهیزات را در شرایط کنونی فراهم کند.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه با بیان اینکه «کنار رفتن تحریم حوزه درمانی و بهداشتی در شرایط کنونی که سلامت مردم در خطر است کاری انسانی است» اظهار کرد: این اقدام باید در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو انجام شود. از کشورهای مختلف نیز در مقابله با این ویروس می توان تقاضای کمک کرد. تامین دارو و تجهیزات در شرایط کنونی جزء حقوق کشورهاست.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: آمریکا و اروپا اعلام کردند که مشکلی در حوزه تامین دارو و غذا با ایران ندارند، اما ظاهرا در مسیر تبادلات مالی برای تامین دارو و غذا و تجهیزات پزشکی مشکل وجود دارد و تبادل پول با شرکت ها امکان پذیر نیست‌. لازم است در شرایط کنونی برای انتقال پول به منظور تامین تجهیزات پزشکی و بهداشتی و داروها از کانال های مالی نظیر سوئیفت یا اینستکس استفاده شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها