کد خبر: 396780
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۱ ۱۴:۳۷:۰۰
| |

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

مجلس یازدهم باید دولت را وادار به کار کند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مجلس آینده می‌تواند با کنترل و نظارت، سوال و تحقیق و تفحص دولت را به کار و توجه به مسائل اساسی کشور وادار کند.

مجلس یازدهم باید دولت را وادار به کار کند
کد خبر: 396780
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۱ ۱۴:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اولویت‌های مجلس یازدهم، گفت: مجلس شورای اسلامی دو وظیفه مهم قانونگذاری و نظارت را برعهده دارد که متأسفانه نظارت بر اجرای امور کشور در مجلس فعلی آن طور که باید و شاید انجام نگرفت از این رو بسیاری از نا بسامانی‌های اقتصادی در اثر عدم نظارت مجلس شکل گرفت.

وی ضمن انتقاد از سیستم اقتصادی کشور، افزود: عملکرد نظام اقتصادی باید بررسی شود و در این راستا بخش دولتی، تعاونی و خصوصی نیاز به سازماندهی مجدد دارند به همین جهت این اقدام باید تا باقی مانده زمان همین دولت صورت گیرد به همین جهت باید این برنامه در اولویت مجلس قرار گیرد. از سوی دیگر انتظار می‌رود در دوره جدید کمیسیون‌های تخصصی پُرکار ظاهر شوند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید براینکه مجلس کارآمد می‌تواند دولت کارآمد داشته باشد، اظهار داشت: حتی اگر اعضا کابینه، منتخب مجلس نباشند باز مجلس می‌تواند با کنترل و نظارت، سوال و تحقیق و تفحص دولت را به کار و توجه به مسائل اساسی کشور وادار کند.

سجادی خواستار نظارت دقیق و قوی از سوی مجلس آینده به عملکرد دستگاه اجرایی کشور شد و تصریح کرد: مردم به حق گلایه دارند که چرا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، چرا نظارت نمی‌شود؟ مجلس اگر نظارت کند دولت حتماً وادار خواهد شد قیمت‌ها را کنترل کند.

وی تاکید کرد: به هرحال اگر در افزایش قیمت‌ها، خلاء قانونی وجود دارد، قانون تصویب شود و مجلس نظارت دقیق و کارآمد داشته باشد تا برای مردم ملموس شود این قیمت‌ها چرا بی جهت بالا می‌رود به همین جهت انتظار داریم مجلس آینده در این زمینه، اقدامات اساسی انجام دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره دورنمای تعامل مجلس یازدهم با دولت دوازدهم، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تعامل و همکاری دولت‌ها و مجالس را خواستار شده بودند ضمن آنکه هدف دولت و مجلس نیز اداره بهتر امور در کشور است.

سجادی افزود: وقتی این موضوع اصل قرار گیرد هم قوا با یکدیگر همکاری خواهند کرد و هم اگر در مواردی نقص و ناکارآمدی وجود داشت آن را بر طرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت در اختیار اعتدال و اصلاح طلبان و مجلس یازدهم نیز در اختیار اصولگرایان است، گفت: اما منافع کشور و مردم اصلاح طلب و اصولگرا نمی‌شناسند؛ باید همه در جهت حل مشکلات مردم حرکت کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها