کد خبر: 396825
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۲ ۰۹:۲۴:۰۸
| |

فرازمند:

تحریمهای آمریکا موانع زیادی در مبارزه ایران با کرونا ایجاد کرده است

سفیر ایران در ترکیه از جامعه بین‌المللی خواست به دولت آمریکا برای پایان دادن به تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران در شرایط مبارزه با کرونا فشار وارد کند.

تحریمهای آمریکا موانع زیادی در مبارزه ایران با کرونا ایجاد کرده است
کد خبر: 396825
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۲ ۰۹:۲۴:۰۸

اعتمادآنلاین| «محمد فرازمند» سفیر ایران در ترکیه در مصاحبه با روزنامه حریت تاکید کرد که تحریمهای آمریکا موانع بزرگی در مسیر مبارزه ایران با ویروس کرونا ایجاد کرده است و مردم ایران در حال رنج کشیدن تحت تحریمهای واشنگتن هستند.

وی ضمن قدردانی از ارسال کمکهای دارویی و پزشکی ترکیه به ایران از جامعه بین المللی خواست به دولت «دونالد ترامپ» برای تغییر رویکرد خود فشار وارد کند.

فرازمند در پاسخ به سوالی درباره تدابیر ایران برای مبارزه با کرونا گفت: مطابق با چارت سازمان بهداشت جهانی و همچنین مطابق با استانداردهای سلامت جهانی ایران کلیه خدمات و منابع خود را برای مقابله با این اپیدمی به کار گرفته است. و همه اطلاعات لازم را برای نهادهای بین المللی فراهم کرده و از متخصصان سازمان بهداشت جهانی برای تحلیل امکانات بهداشتی و درمانی ما دعوت به عمل آورده است. وی همچنین نسبت به کشف دارو از سوی متخصصان ایران طی روزهای آینده ابراز امیدواری کرد.

وی در پاسخ به این سوال که ضعفها و قوتهای جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با اپیدمی کرونا چیست افزود: درحالیکه ویروس شهرهای ما را درنوردیده است، ملت ما از شدیدترین کمپین تروریسم اقتصادی تاریخ توسط ایالات متحده آمریکا در رنج است. این تحریمها روی تجارت مشروع ما برای خدمات درمانی، تجهیزات پزشکی و مایحتاج بشردوستانه تاثیر گذاشته است و موانع جدی در مسیر مقابله ما با ویروس کووید-19 ایجاد کرده است. خیلی ضروری است که همه ملتها و دولتها بر دولت آمریکا فشار وارد کنند تا به تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران پایان دهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها