کد خبر: 397869
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۰:۰۵:۴۰
| |

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

هنوز هم فرماندهی و مدیریت بحران کرونا متمرکز نیست/ طرح بسیج غربالگری اقدامی موفقیت‌آمیز بود

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره مدیریت کرونا گفت: طبیعی است که چنین بحرانی را صرفا خود رئیس‌جمهور باید مدیریت کند که تمام دستگاه‌ها را تحت امر دارد، نه یک وزارتخانه‌ای که موازی وزارتخانه‌های دیگر است و قادر به امر و نهی آنها نیست.

هنوز هم فرماندهی و مدیریت بحران کرونا متمرکز نیست/ طرح بسیج غربالگری اقدامی موفقیت‌آمیز بود
کد خبر: 397869
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۰:۰۵:۴۰

اعتمادآنلاین| پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ارزیابی اقدامات انجام شده توسط دولت در ذیل معضل کرونا، گفت: دولت در ابتدا قدری منفعل وارد این موضوع شد و تصمیمات خیلی متغیری گرفت که بعضا ناقض یکدیگر هم بود و به شکلی مشخص بود که یک فرماندهی متمرکزی برای این موضوع وجود ندارد، اما با همکاری بی سابقه‌ای که ابتدا خود مردم انجام دادند وضعیت سر و سامان گرفت.

او ادامه داد: برای مثال شما می بینید که مجموعه نیروهای مردمی نظیر بسیج، آستان قدس، NGO ها و سایر مردم و مساجد بصورت خودجوش به میدان آمده و مدیریت موضوع را به دست گرفتند؛ همچنین ورود نیروهای مسلح و حضور آنها رفته رفته ناهماهنگی را از میان برد و امروز هر چقدر که جلو می رویم این هماهنگی بیشتر می‌شود.

سروری افزود: اشکال عمده این است که دولت متاسفانه مدیریت این بحران ملی را به دست یک وزارت خانه سپرده بود و این باعث شد تا ظرفیت های کشور به طور فعال وارد مقابله با این بحران نشوند؛ زیرا طبیعی است که چنین بحرانی را صرفا خود رئیس جمهور باید مدیریت کند که تمام دستگاه ها را تحت امر دارد، نه یک وزارت‌خانه ای که موازی وزارت خانه های دیگر است و قادر به امر و نهی انها نیست.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان کرد: ما فکر می‌کنیم که هنوز هم این فرماندهی متمرکز صورت نگرفته، اما نسبت به گذشته وضعیت ما هر روز در حال بهتر شدن است؛ بنابراین یکی از اقداماتی که بسیار در مهار این موضوع تاثیر گزار بوده بسیج غربالگریاست که صورت گرفت و این یکی از اقدامات بسیار مهمی است که می‌تواند الگو باشد برای کشورهایی که امروز با آن همه ادعا در آسیب های این بیماری در حال غرق شدن هستند.

او در پایان گفت: اروپا امروز به مرکز آسیب‌های کرونا تبدیل شده که نشان می‌دهد طرح بسیج غربالگری در کشور ما تا چه میزان موفق بوده و امروز یک شناسنامه بسیار منضبط و قابل اتکایی را در اختیار ما گذاشته و این بانک اطلاعاتی می‌تواند هم در امروز و هم در فرداهای احتمالی ما بسیار تاثیر گزار باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها