کد خبر: 397964
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

فرمانداری استان تهران اعتبار 83 میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داد

معاون پشتیبانی و بودجه ستاد فرماندهی مدیریت کرونای استان تهران از اختصاص مبلغ 83 میلیارد تومانی اعتبارات ارزش افزوده در اختیار فرمانداری های تهران به دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

فرمانداری استان تهران اعتبار 83 میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داد
کد خبر: 397964
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نعمت الله ترکی در تشریح اعتبارات تخصیص پیدا کرده به حوزه مبارزه با کرونا ویروس در سطح استان تهران گفت: مبلغ 203 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی ایران اختصاص یافته است که از این مبلغ 83میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده در اختیار فرمانداری های استان تهران تامین شده است که این بودجه برای خرید و تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان های لولاگر، فیروزگر، فاطمه الزاهرا(س) تهران، یافت آباد، رسول اکرم(ص)، شهید هاشمی نژاد، حضرت علی اصغر(ع)، فاطمه الزهرا(س) رباط کریم، هفتم تیر و فیروزآبادی صرف خواهد شد.

وی افزود: 120 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت که با مبلغ 83 میلیارد تومانی فرمانداری ها در مجموع 203 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات به این دانشگاه تخصیص داده شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ماده 78 قانون محاسبات عمومی کشور اشاره کرد و افزود: در این قانون تاکید شده در مورد مخارج مربوط به حوادث مهم و ناگهانی مملکتی از قبیل جنگ، آتش سوزی، زلزله، سیل، بیماری های همه گیر و بیماری های مربوط به حوادث فوق، حصر اقتصادی و همچنین موارد مشابه که به فرمان رهبری یا شورای رهبری به عنوان ضرورت‌های اسلامی یا مملکتی اعلام گردد، رعایت مقررات این قانون الزامی نیست و تابع قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از شمول محاسبات عمومی و سایر مقررات دولتی مستثنی هستند، می باشد.

وی تاکید کرد: برای نخستین بار است که از ظرفیت قانونی ماده 78 قانون محاسبات عمومی کشور با هدف پیشگیری و درمان بیماری همه گیر(کرونا) در استان تهران استفاده می شود که در این مسیر باید از همه دستگاه های اجرایی همچون فرمانداری ها، سازمان بازرسی استان و... قدردانی کنم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها